Κόσμος

Ουκρανία: Ένας υπάλληλος νορβηγικής ΜΚΟ σκοτώθηκε και άλλοι πέντε τραυματίστηκαν από ρωσικό πλήγμα στη Χερσώνα

Ουκρανία: Ένας υπάλληλος νορβηγικής ΜΚΟ σκοτώθηκε και άλλοι πέντε τραυματίστηκαν από ρωσικό πλήγμα στη Χερσώνα

Ένας Ουκρανός υπάλληλος της νορβηγικής ΜΚΟ «Norsk Folkehjelp» σκοτώθηκε και άλλοι πέντε τραυματίστηκαν εξαιτίας ρωσικού πλήγματος στην περιφέρεια της Χερσώνας, στη νότια Ουκρανία, όπως δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο επικεφαλής της αποστολής της ΜΚΟ που ειδικεύεται σε επιχειρήσεις αποναρκοθέτησης.

«Έξι μέλη του προσωπικού μας επλήγησαν και ένα εξ αυτών βρήκε τον θάνατο», είπε ο Μπουγιάρ Χότζα στο AFP, διευκρινίζοντας πως ένας τραυματίας νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Ο υπάλληλος που σκοτώθηκε στην Ουκρανία ήταν «ειδικός στην αποναρκοθέτηση», ανέφερε μέσω Telegram ο Ολεξάντρ Προκούντιν, επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης στη Χερσώνα. Η ρωσική επίθεση σημειώθηκε στην κοινότητα Νοβοπετρίβκα, η οποία απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από την πρώτη γραμμή των συγκρούσεων, σύμφωνα με τον Προκούντιν.

Η περιφερειακή εισαγγελία ανέφερε στο AFP πως επρόκειτο για «πυραυλική επίθεση». Ο Μπουγιάρ Χότζα εκτίμησε πως ενδεχομένως να χρησιμοποιήθηκαν πυρομαχικά διασποράς, σημειώνοντας πως δεν ήχησαν σειρήνες συναγερμού.

Σε δελτίο Τύπου της Norsk Folkehjelp αναφέρεται πως η μη κυβερνητική οργάνωση απασχολεί περισσότερους από 450 υπαλλήλους στην Ουκρανία.

Η περιφέρεια της Χερσώνας – τμήμα της οποίας βρίσκεται υπό ρωσική κατοχή – βρίσκεται συχνά στο στόχαστρο επιθέσεων, κυρίως με μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Από την έναρξη του πολέμου, τον Φεβρουάριο του 2022, αρκετές μη κυβερνητικές οργανώσεις έχουν βρεθεί στο στόχαστρο ρωσικών επιθέσεων στην Ουκρανία.

Τον Μάιο, όχημα ανθρωπιστικής αποστολής του ΟΗΕ επλήγη από ρωσικά drones στη Χερσώνα. Τον Σεπτέμβριο του 2025, δύο υπάλληλοι του Δανικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες (DRC) σκοτώθηκαν στο Τσερνίχιβ. Τον Φεβρουάριο του 2024, δύο εργαζόμενοι της ελβετικής HEKS/EPER είχαν βρει τον θάνατο στην περιφέρεια της Χερσώνας.

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Απεργιακή κινητοποίηση και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Λάρισας πραγματοποίησαν σήμερα εργαζόμενοι στην οικοδομή και στους κλάδους του τουρισμού, του επισιτισμού και των τροφίμων διεκδικώντας την υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας καθώς και τη λήψη μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;