Πολιτική

ΕΡΤ: ‘Εχασε οριστικά τα δικαιώματα, κερδίζει όμως σε προβλήματα – νέες καταγγελίες για τη δημόσια τηλεόραση

ΕΡΤ: ‘Εχασε οριστικά τα δικαιώματα, κερδίζει όμως σε προβλήματα – νέες καταγγελίες για τη δημόσια τηλεόραση

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Αυτό που φαινόταν σχεδόν βέβαιο ήδη από την περασμένη εβδομάδα, επισημοποιήθηκε. Η ΕΡΤ χάνει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων μπάσκετ του ελληνικού πρωταθλήματος, καθώς πλειοδότησε η πρόταση του ΣΚΑΪ. Μάλιστα, ενώ αρχικά οι πληροφορίες έκαναν λόγο για διετές συμβόλαιο, τελικά οι αγώνες της SBCL θα μεταδίδονται από τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα που ετοιμάζεται στο Φάληρο για τα επόμενα 3 χρόνια (2 σίγουρα με επιλογή ανανέωσης για άλλο 1), έως το 2029. Το αντίτιμο ανέρχεται στα 25 εκατ. ευρώ.

Φουρτούνες

Η εξέλιξη αυτή φέρνει μάλλον φουρτούνες στο ραδιομέγαρο για τους χειρισμούς της διοίκησης της ΕΡΤ, η οποία -θεωρητικά τουλάχιστον- θα έπρεπε να έχει τον πρώτο λόγο σε μια νέα συμφωνία. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Δημόσιας Τηλεόρασης, Γιάννης Παπαδόπουλος είναι δυσαρεστημένος απ’ τους χειρισμούς, ενώ έτερες πηγές λένε ότι δεν έκανε και τίποτε για να αποτρέψει αυτή την εξέλιξη. Υπάρχουν κι εκείνοι που συσχετίζουν την υπόθεση με το γεγονός ότι πρόεδρος του ΣΚΑΪ είναι ο Κωνσταντίνος Ζούλας, ο οποίος πέρασε πολλά χρόνια στο συγκρότημα Αλαφούζου, πριν αναλάβει για ένα διάστημα τα ηνία της ΕΡΤ και εν συνεχεία επιστρέψει στον ΣΚΑΪ.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι τόσο η οικονομική πρόταση της προηγούμενης εβδομάδας, όσο και η τελευταία αποδείχθηκαν ανεπαρκείς να διεκδικήσουν τους αγώνες. Μένει να δούμε αν τελικά το μάρμαρο θα το πληρώσουν οι τηλεθεατές. Το ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι αν η νέα πλατφόρμα του ομίλου Αλαφούζου (που θα περιλαμβάνει τους αγώνες μπάσκετ) -με τις πληροφορίες να λένε ότι θα μεταδίδει και τους εντός έδρας αγώνες του ποδοσφαιρικού ΠΑΟ- θα είναι συνδρομητική.

Τι θα γίνει με την ΕΤΤ2;

Συν τοις άλλοις η ΕΡΤ θα πρέπει να κληθεί να διαχειριστεί και το θέμα της ΕΡΤ2 την οποία έχει μετονομάσει σε ΕΡΤ2 Sports και την εμφανίζει ως αθλητικό κανάλι. Με λίγα λόγια μετά το Μουντιάλ, το εν λόγω κανάλι θα πρέπει να παρουσιάζει αθλητικό περιεχόμενο. Ποιό θα είναι αυτό, με δεδομένο ότι δεν έχει τα δικαιώματα μεγάλων διοργανώσεων, ενώ πλέον έχασε και το μπάσκετ; Σε κάθε περίπτωση, οι κακές γλώσσες πέριξ της Αγίας Παρασκευής επιμένουν πως ήταν συνειδητή επιλογή για την ΕΡΤ να μην χτυπήσει στα ίσια το πρωτάθλημα μπασκετ και ό,τι το τελευταίο αποτελεί «δωράκι» στον όμιλο Αλαφούζου.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η διοίκηση όχι μόνο δεν έχει δώσει ακόμα εξηγήσεις για τις απευθείας αναθέσεις στην εκλεκτή -του Μαξίμου- εταιρεία Choose, απ’ την άλλη προωθεί ένα νέο κανονισμό λειτουργίας και νέο οργανόγραμμα που σύμφωνα με καταγγελίες, υποβαθμίζει -μεταξύ άλλων- τις εσωτερικές παραγωγές της ΕΡΤ και προωθεί τις αγορές από εξωτερικές εταιρείες.

Καταγγελίες για υποβάθμιση

Όπως αναφέρει το μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ κι ένας εκ των δύο εκπροσώπων των εργαζομένων, η συγκεκριμένη απόφαση εγκρίθηκε χωρίς διαβούλευση, διάλογο και δια.. περιφοράς. Συγκεκριμένα, λέει πως. «Η διαβούλευση ήταν προσχηματική. Τυπική προϋπόθεση που εξαντλήθηκε χωρίς να αφήσει ίχνος στο τελικό κείμενο. Η μεγάλη μου ένσταση είναι ότι το νέο σχέδιο αποδυναμώνει την ίδια παραγωγή της ΕΡΤ. Η εσωτερική παραγωγή, δηλαδή το πρόγραμμα που φτιάχνει η ίδια η ΕΡΤ με δικούς της ανθρώπους και δικά της μέσα, υποβαθμίζεται. Από αυτοτελής Διεύθυνση γίνεται απλό Τμήμα μέσα σε μια δομή λειτουργίας. Την ίδια στιγμή ενισχύεται η λειτουργία της αγοράς και της ανάθεσης έτοιμου προγράμματος. Με απλά λόγια, το κέντρο βάρους μετατοπίζεται από το να παράγει η ΕΡΤ προς το να αγοράζει η ΕΡΤ».

Οργανόγραμμα

Σύμφωνα με τον κ. Δάρρα, αν και στο νέο οργανόγραμμα υπάρχουν αλλαγές που αφορούν στο προσωπικό δεν ενημερώθηκαν από πριν οι ενώσεις, ούτε καν η ΕΣΗΕΑ. Η όποια προσέγγιση έγινε κατόπιν εορτής. Το θέμα είναι σοβαρό από τη στιγμή που όπως λέει, «στο νέο κείμενο υπάρχει μια διάταξη που συνδέει την ηλεκτρονική κάρτα εισόδου με τεκμήριο ωραρίου και με τη μισθοδοσία. Αυτό έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των δημοσιογράφων, που λέει ρητά ότι η κάρτα χρησιμοποιείται μόνο για λόγους ασφαλείας. Ένας Κανονισμός Λειτουργίας δεν μπορεί να καταργεί όρο που έχει κατοχυρωθεί με συλλογική σύμβαση».

Καλά, εκεί στην ΕΡΤ δεν γνωρίζουν ότι κατά βάση οι δημοσιογράφοι είναι σαν τους γιατρούς, δηλαδή χωρίς ωράριο; Και αν κάποιος θεωρεί ότι με την ηλεκτρονική κάρτα εξασφαλίζεται η παρουσία του δημοσιογράφου, τότε θα πρέπει η διοίκηση να είναι έτοιμη να πληρώνει υπερωρίες κατά κόρον, καθώς πολλοί είναι εκεί που εργάζονται περισσότερες ώρες απ’ τις προβλεπόμενες. Ομοίως, εκείνοι που βρίσκονται σε αποστολές ή ρεπορτάζ εκτός κτιριακών εγκαταστάσεων θα πρέπει μ’ έναν μαγικό τρόπο να «χτυπούν» κάρτα.

Το παραπάνω μέτρο μάλλον αδυναμία ελέγχου και συγχρονισμού δείχνει από πλευράς στελεχών της ΕΡΤ, παρά την εξασφάλιση της σωστής λειτουργίας της δημόσιας τηλεόρασης.

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως στην υπόθεση εκβιασμού του 13χρονου μαθητή στον Βόλο, από έναν 34χρονο και τέσσερις ανήλικους, οι οποίοι κατάφεραν να του αποσπάσουν 370.000 ευρώ, καθώς αστυνομικοί εντόπισαν 276.790 ευρώ σε χρηματοκιβώτιο στενού συγγενικού προσώπου του 34χρονου, το οποίο είχε πεθάνει πριν από δύο μήνες.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;