Κόσμος

Τσεχία: Σχέδιο για καθολική απαγόρευση κινητών σε μαθητές εντός σχολείων από το 2027

Τσεχία: Σχέδιο για καθολική απαγόρευση κινητών σε μαθητές εντός σχολείων από το 2027

Η κυβέρνηση της Τσεχίας ανακοίνωσε την κατάθεση νομοσχεδίου που προβλέπει την πλήρη απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο του 2027. Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Αντρέι Μπάμπις, η χώρα ακολουθεί τη διεθνή τάση περιορισμού του χρόνου που τα παιδιά περνούν μπροστά σε οθόνες μέσα στην τάξη.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η απαγόρευση θα ισχύει τόσο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων όσο και στα διαλείμματα. Εξαιρέσεις θα επιτρέπονται μόνο για λόγους υγείας ή εφόσον το σχολείο το εγκρίνει για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

«Τα σχολεία δεν θα μπορούν να επιτρέπουν σε μαθητές να κάνουν ένα διάλειμμα με τα κινητά τους τηλέφωνα πέραν αυτών των λόγων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο του νομοσχεδίου.

Η πρωτοβουλία της Τσεχίας εντάσσεται στο κύμα μέτρων που έχουν λάβει και άλλες κυβερνήσεις διεθνώς, με στόχο τον περιορισμό της έκθεσης των παιδιών στα Mέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και στις ηλεκτρονικές συσκευές.

Η διεθνής τάση περιορισμού των κινητών στα σχολεία

Πρόσφατα, η Πολωνία αποφάσισε επίσης την απαγόρευση των smartphone στα σχολεία, ακολουθώντας το παράδειγμα χωρών όπως η Ολλανδία, η Νότια Κορέα και η Ιταλία. Οι κυβερνήσεις αυτές επικαλούνται ανησυχίες για την επίδραση των κινητών στη συγκέντρωση και τη συμπεριφορά των μαθητών.

Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Αυστραλία υπήρξε η πρώτη χώρα που απαγόρευσε την πρόσβαση παιδιών σε σχετικές πλατφόρμες, ενώ η Βρετανία ανακοίνωσε πως προγραμματίζει αντίστοιχη απαγόρευση για τους κάτω των 16 ετών.

Τέλος, ο Πρωθυπουργός της χώρας Αντρέι Μπάμπις σημείωσε ότι η κυβέρνησή του εξετάζει και την πιθανότητα απαγόρευσης ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης για παιδιά, ακολουθώντας το παράδειγμα της Γαλλίας και άλλων κρατών που υιοθετούν πιο αυστηρή στάση απέναντι στις αρνητικές επιπτώσεις των ψηφιακών μέσων στην αντίληψη και την ψυχολογία των νέων.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;