Κόσμος

Το Ισραήλ έστειλε τερματικά Starlink στο Ιράν για να στηρίξει τους διαδηλωτές

Το Ισραήλ έστειλε τερματικά Starlink στο Ιράν για να στηρίξει τους διαδηλωτές

Το Ισραήλ μετέφερε κρυφά στο Ιράν δορυφορικά πιάτα Starlink για να βοηθήσει τους αντικυβερνητικούς διαδηλωτές, δήλωσε ο ισραηλινός τέως πρωθυπουργός Ναφτάλι Μπένετ, αν και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση του Μπενιαμίν Νετανιάχου απέτυχε να ολοκληρώσει την επιχείρηση.

Στη σύνοδο διεθνούς πολιτικής JNS που πραγματοποιήθηκε στην Ιερουσαλήμ, ο Μπένετ, πρωθυπουργός του Ισραήλ από το 2021 έως το 2022, δήλωσε ότι ξεκίνησε ο ίδιος μια «διαδικασία προμήθειας και λαθραίας εισαγωγής στο Ιράν δεκάδων χιλιάδων δεκτών Starlink, οι οποίοι θα επέτρεπαν τη διατήρηση της πρόσβασης στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Το Starlink είναι η υπηρεσία δορυφορικού Διαδικτύου που προσφέρει η SpaceX, η διαστημική εταιρεία του Έλον Μασκ. Το Ιράν δεν έχει δώσει άδεια για τη χρήση του Starlink στην επικράτειά του, ωστόσο ο Μασκ έχει δηλώσει πως η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για τους Ιρανούς που διαθέτουν κατάλληλο τερματικό.

Όπως είπε ο Μπένετ, οι συσκευές που μεταφέρθηκαν λαθραία προορίζονταν να βοηθήσουν τους διαδηλωτές να συντονίσουν τις ενέργειές τους και τελικά να ανατρέψουν το ιρανικό καθεστώς.

«Δυστυχώς, η σημερινή, ανίκανη ισραηλινή κυβέρνηση σταμάτησε να το κάνει», είπε. «Και όταν ξέσπασαν οι διαδηλώσεις, η υποδομή αυτή δεν υπήρχε» υποστήριξε.

Το γραφείο του πρωθυπουργού Νετανιάχου δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.

Σε περιόδους κοινωνικής αναταραχής, οι ιρανικές αρχές συνηθίζουν να κόβουν την πρόσβαση των πολιτών στο Διαδίκτυο, όπως συνέβη στις διαδηλώσεις του Ιανουαρίου και σε όλη τη διάρκεια του πολέμου ΗΠΑ–Ισραήλ–Ιράν που ξέσπασε στα τέλη Φεβρουαρίου.

«Ο Μπένετ, ηγέτης ενός δεξιού κόμματος και επίδοξος διάδοχος του Νετανιάχου μετά τις εκλογές που πρέπει να διεξαχθούν έως τον Οκτώβριο, δήλωσε ότι το Ισραήλ και άλλα κράτη της Μέσης Ανατολής πρέπει να «ενώσουν τις δυνάμεις τους για να αποκρούσουν και τελικά να ανατρέψουν» την κυβέρνηση του Ιράν.

«Πρόκειται για ένα σάπιο, γερασμένο, αποκομμένο από την κοινωνία και ανίκανο καθεστώς, το οποίο θα καταρρεύσει όπως κατέρρευσε η Σοβιετική Ένωση» είπε καταχειροκροτούμενος.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;