Το υπουργείο Εσωτερικών του Μπαχρέιν ανέφερε ότι ενεργοποιήθηκαν οι σειρήνες αεροπορικής επιδρομής σε διάφορες περιοχές της χώρας, χωρίς να παράσχει αμέσως περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με την αιτία ή το αν είχε εντοπιστεί κάποια απειλή.
Οι πρώτες πληροφορίες από το Ιράν, το Μπαχρέιν και άλλα μέσα της Δυτικής Ασίας κάνουν λόγο για επιθέσεις με στόχο την αεροπορική βάση Σέιχ Ίσα. Οι πληροφορίες πολλών από αυτά τα μέσα κάνουν λόγο για συνεχιζόμενες εκρήξεις και επίθεση μεγάλης διάρκειας.
The siren has been sounded ..Citizens and residents are urged to remain calm and head to the nearest safe place.
— Ministry of Interior (@moi_bahrain) June 27, 2026
تتصدى حالياً الدفاعات الجوية الكويتية لهجمات صاروخية وطائرات مسيرة معادية.
تنوه رئاسة الأركان العامة للجيش أن أصوات الانفجارات إن سمعت فهي نتيجة اعتراض منظومات الدفاع الجوي للهجمات المعادية.
يرجى من الجميع التقيد بتعليمات الأمن والسلامة الصادرة عن الجهات المختصة.… pic.twitter.com/A65ETW44zq
— KUWAIT ARMY – الجيش الكويتي (@KuwaitArmyGHQ) June 28, 2026
Επιθέσεις και στο Κουβέιτ
Τα συστήματα αεροπορικής άμυνας του Κουβέιτ αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή εχθρικές επιθέσεις με πυραύλους και drones.
Το Γενικό Επιτελείο του Στρατού επισημαίνει ότι, σε περίπτωση που ακουστούν ήχοι εκρήξεων, αυτοί οφείλονται στην αναχαίτιση των εχθρικών επιθέσεων από τα συστήματα αεροπορικής άμυνας.
Παρακαλείται ο κόσμος να τηρεί τις οδηγίες ασφάλειας και προστασίας που εκδίδουν οι αρμόδιες αρχές.
Τι έχει συμβεί νωρίτερα
Οι αναφορές για ενεργοποίηση των αντιαεροπορικών συστημάτων του Μπαχρέιν και του Κουβέιτ έρχονται λίγες ώρες μετά την αμερικανική επίθεση κοντά στην πόλη Σιρίκ και στην νήσο Κεσμ ως «αντίποινα» των ΗΠΑ για την επίθεση του Ιράν (με προειδοποιητικά πυρά λέει η Τεχεράνη) σε πλοίο που επιχειρούσε να περάσει τα Στενά του Ορμούζ.
Ιρανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν νωρίτερα ότι σημειώθηκαν πολλαπλές εκρήξεις στη νότια επαρχία Χορμοζγκάν, μεταξύ άλλων κοντά στην κομητεία Σίρικ και στο νησί Κεσμ. H Ιρανική Ραδιοτηλεόραση IRIB ανέφερε επίσης ότι βλήματα είχαν χτυπήσει έναν πύργο επικοινωνιών και τις γύρω περιοχές.
Οι απειλές ολοκληρωτικής καταστροφής του Ιράν από τον Τραμπ
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ προέβη σε ανάρτηση στον απόηχο των αμερικανικών χτυπημάτων σε εγκαταστάσεις του Ιράν κοντά στην περιοχή Σιρίκ και πιθανώς στην νήσο Κεσμ σύμφωνα με πληροφορίες από το έδαφος, που επιβεβαιώνουν πολλά ιρανικά ΜΜΕ.
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στην πλατφόρμα ιδιοκτησίας του, Thruth Social.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, απείλησε με ολοκληρωτική καταστροφή το Ιράν, υποθέτοντας πως το Ιράν «δεν πρόκειται ποτέ να μάθει». Ανέφερε συγκεκριμένα πως «μπορεί να υπάρξει μια στιγμή που να σταματήσουν να είναι λογικοί και θα υποχρεωθούμε να ολοκληρώσουμε στρατιωτικά την δουλειά που με τόση επιτυχία ξεκινήσαμε».
https://t.co/9JgYDCZXuB
— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 27, 2026
Η CENTCOM, η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, με πεδίο δράσης την Δυτική Ασία αναφέρει ότι οι αμερικανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επιπλέον επιθέσεις εναντίον πολλαπλών ιρανικών στόχων απόψε, ως απάντηση στην επίθεση ιρανικού drone εναντίον του δεξαμενόπλοιου M/T Kiku, που φέρει σημαία του Παναμά, κοντά στα Στενά του Ορμούζ.
«Οι δυνάμεις της CENTCOM πραγματοποίησαν σήμερα επιθέσεις ως άμεση απάντηση στη συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα κατά της εμπορικής ναυτιλίας. Αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη έπληξαν ιρανικές στρατιωτικές υποδομές επιτήρησης, συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αεροπορικής άμυνας, εγκαταστάσεις αποθήκευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών και δυνατότητες τοποθέτησης ναρκών».
Ανακοίνωση του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης
Επίθεση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 02:00 και 03:00 τοπική ώρα από την Αεροδιαστημική Δύναμη και το Πολεμικό Ναυτικό του IRGC, με εκτόξευση βαλλιστικών πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών εναντίον 8 στόχων στην αεροπορική βάση Αλί Αλ Σάλεμ στο Κουβέιτ και στον 5ο Στόλο των ΗΠΑ στη Μίνα Σαλμάν του Μπαχρέιν.
Το IRGC αναφέρει ότι οι ΗΠΑ χτύπησαν πέντε παράκτιους σταθμούς του νωρίτερα το ίδιο πρωί, επικαλούμενες ως πρόσχημα την αναχαίτιση ενός «παραβατικού σκάφους» (σ.σ. που δεν ζήτησε άδεια από το Ιράν) από το Πολεμικό Ναυτικό του IRGC στο Στενό του Ορμούζ.
Η δήλωση επικαλείται το Μνημόνιο Συνεργασίας του Ισλαμαμπάντ: ο έλεγχος των ρυθμίσεων διέλευσης στα Στενά του Ορμούζ ανήκει στο Ιράν, και τα πλοία που παραβιάζουν την συμφωνία θα αντιμετωπίσουν «ισχυρότερη αντίδραση από ό,τι στο παρελθόν».
Προειδοποιεί ότι οποιαδήποτε περαιτέρω επιθετική ενέργεια των ΗΠΑ — «ακόμη και σε στόχους χαμηλής αξίας όπως χθες το βράδυ και απόψε» — θα προκαλέσει «συντριπτική αντίδραση». Αναφέρει ότι η παραβίαση της εκεχειρίας παραβιάζει το Άρθρο 1 του Μνημονίου Συνεργασίας του Ισλαμαμπάντ και θα σταματήσει όλες τις διαδικασίες.
Πηγή: in.gr

