Κόσμος

Συναγερμός σε Μπαχρέιν και Κουβέιτ μετά τις επιθέσεις των ΗΠΑ στο Ιράν

Συναγερμός σε Μπαχρέιν και Κουβέιτ μετά τις επιθέσεις των ΗΠΑ στο Ιράν

Το υπουργείο Εσωτερικών του Μπαχρέιν ανέφερε ότι ενεργοποιήθηκαν οι σειρήνες αεροπορικής επιδρομής σε διάφορες περιοχές της χώρας, χωρίς να παράσχει αμέσως περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με την αιτία ή το αν είχε εντοπιστεί κάποια απειλή.

Οι πρώτες πληροφορίες από το Ιράν, το Μπαχρέιν και άλλα μέσα της Δυτικής Ασίας κάνουν λόγο για επιθέσεις με στόχο την αεροπορική βάση Σέιχ Ίσα. Οι πληροφορίες πολλών από αυτά τα μέσα κάνουν λόγο για συνεχιζόμενες εκρήξεις και επίθεση μεγάλης διάρκειας.

The siren has been sounded ..Citizens and residents are urged to remain calm and head to the nearest safe place.

— Ministry of Interior (@moi_bahrain) June 27, 2026

تتصدى حالياً الدفاعات الجوية الكويتية لهجمات صاروخية وطائرات مسيرة معادية.

تنوه رئاسة الأركان العامة للجيش أن أصوات الانفجارات إن سمعت فهي نتيجة اعتراض منظومات الدفاع الجوي للهجمات المعادية.

يرجى من الجميع التقيد بتعليمات الأمن والسلامة الصادرة عن الجهات المختصة.… pic.twitter.com/A65ETW44zq

— KUWAIT ARMY – الجيش الكويتي (@KuwaitArmyGHQ) June 28, 2026

Επιθέσεις και στο Κουβέιτ

Τα συστήματα αεροπορικής άμυνας του Κουβέιτ αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή εχθρικές επιθέσεις με πυραύλους και drones.

Το Γενικό Επιτελείο του Στρατού επισημαίνει ότι, σε περίπτωση που ακουστούν ήχοι εκρήξεων, αυτοί οφείλονται στην αναχαίτιση των εχθρικών επιθέσεων από τα συστήματα αεροπορικής άμυνας.

Παρακαλείται ο κόσμος να τηρεί τις οδηγίες ασφάλειας και προστασίας που εκδίδουν οι αρμόδιες αρχές.

Τι έχει συμβεί νωρίτερα

Οι αναφορές για ενεργοποίηση των αντιαεροπορικών συστημάτων του Μπαχρέιν και του Κουβέιτ έρχονται λίγες ώρες μετά την αμερικανική επίθεση κοντά στην πόλη Σιρίκ και στην νήσο Κεσμ ως «αντίποινα» των ΗΠΑ για την επίθεση του Ιράν (με προειδοποιητικά πυρά λέει η Τεχεράνη) σε πλοίο που επιχειρούσε να περάσει τα Στενά του Ορμούζ.

Ιρανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν νωρίτερα ότι σημειώθηκαν πολλαπλές εκρήξεις στη νότια επαρχία Χορμοζγκάν, μεταξύ άλλων κοντά στην κομητεία Σίρικ και στο νησί Κεσμ. H Ιρανική Ραδιοτηλεόραση IRIB ανέφερε επίσης ότι βλήματα είχαν χτυπήσει έναν πύργο επικοινωνιών και τις γύρω περιοχές.

Οι απειλές ολοκληρωτικής καταστροφής του Ιράν από τον Τραμπ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ προέβη σε ανάρτηση στον απόηχο των αμερικανικών χτυπημάτων σε εγκαταστάσεις του Ιράν κοντά στην περιοχή Σιρίκ και πιθανώς στην νήσο Κεσμ σύμφωνα με πληροφορίες από το έδαφος, που επιβεβαιώνουν πολλά ιρανικά ΜΜΕ.

Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στην πλατφόρμα ιδιοκτησίας του, Thruth Social.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, απείλησε με ολοκληρωτική καταστροφή το Ιράν, υποθέτοντας πως το Ιράν «δεν πρόκειται ποτέ να μάθει». Ανέφερε συγκεκριμένα πως «μπορεί να υπάρξει μια στιγμή που να σταματήσουν να είναι λογικοί και θα υποχρεωθούμε να ολοκληρώσουμε στρατιωτικά την δουλειά που με τόση επιτυχία ξεκινήσαμε».

https://t.co/9JgYDCZXuB

— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 27, 2026

Η CENTCOM, η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, με πεδίο δράσης την Δυτική Ασία αναφέρει ότι οι αμερικανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επιπλέον επιθέσεις εναντίον πολλαπλών ιρανικών στόχων απόψε, ως απάντηση στην επίθεση ιρανικού drone εναντίον του δεξαμενόπλοιου M/T Kiku, που φέρει σημαία του Παναμά, κοντά στα Στενά του Ορμούζ.

«Οι δυνάμεις της CENTCOM πραγματοποίησαν σήμερα επιθέσεις ως άμεση απάντηση στη συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα κατά της εμπορικής ναυτιλίας. Αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη έπληξαν ιρανικές στρατιωτικές υποδομές επιτήρησης, συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αεροπορικής άμυνας, εγκαταστάσεις αποθήκευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών και δυνατότητες τοποθέτησης ναρκών».

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Σημείο αναφοράς για την εκπαιδευτική ρομποτική και την καινοτομία αποτελεί αυτό το Σαββατοκύριακο ο Βόλος, καθώς στις εγκαταστάσεις της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διεξάγεται ο διεθνής διαγωνισμός ROBOTEX EU MED & BALKAN 2026, η μεγαλύτερη διοργάνωση του είδους της στα Βαλκάνια.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;