Κόσμος

Σφοδρή κριτική για χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με ΑΙ των McDonalds Αποσύρθηκε λόγω των αντιδράσεων

Σφοδρή κριτική για χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με ΑΙ των McDonalds  Αποσύρθηκε λόγω των αντιδράσεων

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε στην Ολλανδία η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της McDonalds, η οποία δημιουργήθηκε με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Η επίμαχη διαφήμιση, διάρκειας 45 δευτερολέπτων, δημοσιεύθηκε στο κανάλι YouTube της McDonalds Ολλανδίας στις 6 Δεκεμβρίου, αλλά αποσύρθηκε

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε στην Ολλανδία η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της McDonalds, η οποία δημιουργήθηκε με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).

Η επίμαχη διαφήμιση, διάρκειας 45 δευτερολέπτων, δημοσιεύθηκε στο κανάλι YouTube της McDonalds Ολλανδίας στις 6 Δεκεμβρίου, αλλά αποσύρθηκε λίγες ημέρες αργότερα λόγω της έντονης κριτικής που προκάλεσε. Πολλοί χρήστες των κοινωνικών δικτύων χαρακτήρισαν το αποτέλεσμα φρικτό και ανατριχιαστικό.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ένας σχολιαστής στο Twitter, αυτή είναι η πιο φρικτή διαφήμιση που έχω δει φέτος. Η εταιρεία, σε δήλωσή της προς το BBC, έκανε λόγο για ένα σημαντικό μάθημα στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να αξιοποιήσει πιο αποτελεσματικά την τεχνητή νοημοσύνη στις δημιουργικές της καμπάνιες.

Η παραγωγή της διαφήμισης έγινε από την ολλανδική εταιρεία TBWANeboko σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία παραγωγής The Sweetshop. Το σενάριο παρουσίαζε όσα μπορεί να πάνε στραβά στις γιορτές των Χριστουγέννων, με το σύνθημα η πιο τρομερή εποχή του χρόνου, προτείνοντας ότι μια επίσκεψη στα McDonalds θα ήταν η καλύτερη επιλογή.

Οι επικρίσεις επικεντρώθηκαν στους παράξενους χαρακτήρες και στο αδέξιο μοντάζ των σκηνών, με πολλούς να κάνουν λόγο για κακώς εκτελεσμένη διαφήμιση. Άλλοι εξέφρασαν ανησυχία για τις επιπτώσεις της AI στην αγορά εργασίας, σχολιάζοντας: Χωρίς ηθοποιούς, χωρίς ομάδα κάμερας καλώς ήρθατε στο μέλλον της κινηματογραφικής παραγωγής. Και είναι χάλια.

Απαντώντας στην κριτική, η διευθύνουσα σύμβουλος της The Sweetshop, Μέλανι Μπριτζ, υπερασπίστηκε το αποτέλεσμα. Όπως δήλωσε, η παραγωγή διήρκεσε επτά εβδομάδες, κατά τις οποίες η ομάδα σχεδόν δεν κοιμήθηκε και δημιούργησε χιλιάδες λήψεις που επεξεργάστηκαν όπως σε κάθε παραγωγή υψηλής ποιότητας. Δεν ήταν ένα τέχνασμα τεχνητής νοημοσύνης, τόνισε. Ήταν μια ταινία.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio