Σχέδια για τη διεξαγωγή συνομιλιών συμφιλίωσης ανάμεσα στο Ιράν και τις χώρες του Κόλπου στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με διπλωματική πηγή που μίλησε στο Reuters και γνωρίζει τις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Τεχεράνη. Οι συνομιλίες στο Ριάντ θα είναι ανεξάρτητες από τις αμερικανοϊρανικές διαβουλεύσεις.
Η ίδια πηγή διευκρίνισε ότι οι επαφές ανάμεσα στο Ιράν, τις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου και το Ιράκ, σχετικά με τα Στενά του Ορμούζ, αποτελούν ξεχωριστή διαδικασία.
Σημειώνεται ότι, οι συζητήσεις αυτές επικεντρώνονται στις διευθετήσεις για την αποναρκοθέτηση και στις μελλοντικές δραστηριότητες σε ένα από σημαντικότερα θαλάσσια περάσματα.
Νωρίτερα, ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν και πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου, Μοχάμαντ Μπαχέρ Γκαλιμπάφ, δήλωσε από το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν ότι στο εξής η ασφάλεια της Μέσης Ανατολής θα αποτελεί υπόθεση των χωρών της περιοχής. Παράλληλα, απηύθυνε πρόσκληση για ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας.
«Θεωρούμε την αποχώρηση των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων από την περιοχή στρατηγικό στόχο», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «πέραν της εξασφάλισης διαρκούς ασφάλειας, συνιστούν πηγή αποσταθεροποίησης».
Ο Γκαλιμπάφ συμμετείχε σε συνάντηση της Κοινοβουλευτικής Ένωσης του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν.
Τέλος ο Γκαλιμπάφ δήλωσε χαρακτηριστικά ότι:«Βλέπουμε το μέλλον της περιοχής όχι στην αντιπαράθεση, αλλά στη συνεργασία», απευθύνοντας μήνυμα προς τις γειτονικές χώρες του Κόλπου.
Πηγή: tanea.gr

