Καρδίτσα

Ρομπότ στην Λάρισα, monitors στον Βόλο και μπαταρίες στην Καρδίτσα

Ρομπότ στην Λάρισα, monitors στον Βόλο και μπαταρίες στην Καρδίτσα

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαθέτει 5,7 εκατ. ευρώ μέσω του Προγράμματος Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΠΠΑ) 2026–2030 για την προμήθεια σύγχρονου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού στα νοσοκομεία της Θεσσαλίας. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης κατευθύνεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, με την προμήθεια συστήματος ρομποτικής χειρουργικής, χειρουργικού μικροσκοπίου, στεφανιογράφου και εξοπλισμού για τις κλινικές Νευρολογίας, Αιμοδοσίας και Στοματοχειρουργικής. Επιπλέον, το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας ενισχύεται με monitors για τη ΜΕΘ, το Νοσοκομείο Βόλου με νέο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και το Νοσοκομείο Καρδίτσας με ηλεκτροκαρδιογράφους. Ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας δήλωσε ότι στόχος της χρηματοδότησης είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών δημόσιας υγείας, η μείωση των χρόνων αναμονής και η πρόσβαση των πολιτών σε σύγχρονες ιατρικές τεχνολογίες. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι θα χρηματοδοτηθούν άμεσα και οι ανάγκες των νοσοκομείων Τρικάλων και Καρδίτσας, μόλις υποβληθούν οι σχετικές προτάσεις από τις διοικήσεις τους.

Όταν η γραφειοκρατία, προσπαθεί να κάνει την μοιρασιά να φαίνεται ως «ψηφιακό άλμα στο μέλλον» , η σάτιρα είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος, ώστε να "κρατηθούμε" στα πόδια μας – προσγειωμένοι – στην Γή του Θεσσαλικού κάμπου Μας ...

Αν είχατε την εντύπωση, ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας στην Θεσσαλία πνέει τα λοίσθια · ο κ. Κουρέτας έρχεται να σας διαψεύσει, μ' έναν κουμπαρά €5,7 εκατομμυρίων ευρώ. Η Περιφέρεια αποφάσισε να μετατρέψει τα νοσοκομεία μας σε σκηνικό, από ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Πρωταθλητής στην μοιρασιά – ώς ήτο αναμενόμενο – το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Λάρισας.
Εκεί το πράγμα σοβαρεύει  —  €2,4 εκατομμύρια ευρώ για «σύστημα ρομποτικής χειρουργικής».
Ναι, καλά διαβάσατε.
Στο εξής, άν παθαίνεις σκωληκοειδίτιδα στην Λάρισα , δεν θα σε αγγίζει ανθρώπινο χέρι · θα σε αναλαμβάνει ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας.
Δίπλα του, ένα μικροσκόπιο νευροχειρουργικής, τού ενός εκατομμυρίου € κι' ένας στεφανιογράφος.
Η Λάρισα εισέρχεται επισήμως, στην εποχή του 'Cyberpunk 2026'.

Μετά, βέβαια, αρχίζει η γνωστή, παραδοσιακή «περιφερειακή ισορροπία» ...
Η οποία θυμίζει την μοιρασιά των δώρων, άπ' τον Άγιο Βασίλη ... Ανάλογα με το πόσο καλό παιδί ήταν, ο κάθε νομός.
Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας (Κουτλιμπάνειο)  —  δίνουμε €350.000 ευρώ, για monitors στην ΜΕΘ.
Στον Βόλο, το 'Αχιλλοπούλειο' λαμβάνει €443.000 ευρώ για γενικές «επιχειρησιακές ανάγκες»  —  προφανώς για ν' αλλάξουν κάποια λάμπα, κάνα φορείο , ή να μπαλώσουν κάποια σχισμένη κουρτίνα.

Στον Βόλο , το 'Αχιλλοπούλειο' λαμβάνει €443.000 ευρώ για γενικές «επιχειρησιακές ανάγκες»  —  προφανώς για ν' αλλάξουν κάποια λάμπα, κάνα φορείο , ή να μπαλώσουν κάποια σχισμένη κουρτίνα. 

Και φτάνουμε στην Καρδίτσα.
Ο προϋπολογισμός εκεί για «κλινικές ανάγκες» είναι €37.200 ευρώ, για ηλεκτροκαρδιογράφους.
Κάνατε λοιπόν την σύγκριση ...
Η Λάρισα λαμβάνει ρομποτική χειρουργική των εκατομμυρίων.
Καί η Καρδίτσα  —  τα κλασικά μηχανήματα, που σου βάζουν τα "βεντουζάκια" στο στήθος · με μπάτζετ , που δεν φτάνει ούτε για το αριστερό μπουλόνι του λαρισαϊκού ρομπότ.
Άν μή τί άλλο, η «ενίσχυση της περιφερειακής συνοχής» – που δήλωσε ο κ. Κουρέτας – λειτουργεί υποδειγματικά ... (!)
 ... Οι μέν θα χειρουργούνται με LASER  —   οί δέ , θα βλέπουν τήν καρδιά, τους σε χαρτί με "γραμμούλες" ... !

Όσο για τα Τρίκαλα;
Μηδέν είς τό πηλίκον προς, το παρόν.
Ο Περιφερειάρχης όμως ήταν σαφής:
— «Μόλις λάβουμε τις προτάσεις από τις διοικήσεις, οι οποίες ετοιμάζονται».
Προφανώς, στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα, οι διοικήσεις γράφουν ακόμα τις ελλείψεις τους, με το χέρι σε μπλοκάκι ...
 ... Οπότε μόλις βρουν στυλό  —  θα τις στείλουν στην Περιφέρεια, ίνα «δρομολογηθεί η επίλυση» ... (!)

Η Θεσσαλία αναβαθμίζεται υγειονομικά. Αρκεί να διαλέξετε σοφά, πού θα αρρωστήσετε.
Για ρομπότ  —  πηγαίνετε στην Λάρισα.
Γιά ένα απλό 'Check-up'  —  στην Καρδίτσα να πάτε.
Κι΄όσο για τα Τρίκαλα  —  περιμένετε να τελειώσει το γράψιμο ... (!)

Επικαιρότητα

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Με ποια αντικειμενικά και δημοσιοποιημένα κριτήρια αποφασίστηκε η κατανομή των 5,7 εκατ. ευρώ, ώστε η Λάρισα να λάβει σχεδόν το σύνολο της χρηματοδότησης, ενώ άλλα νοσοκομεία περιορίζονται σε πολύ μικρότερες παρεμβάσεις;

2. Εάν οι ανάγκες των νοσοκομείων Τρικάλων και Καρδίτσας ήταν γνωστές, γιατί η Περιφέρεια δεν εξασφάλισε την έγκαιρη υποβολή των προτάσεων πριν από την έκδοση της πρόσκλησης, ώστε να μην εμφανίζονται σήμερα ως οι "ξεχασμένοι" της κατανομής;

3. Πώς υπηρετείται στην πράξη η περιφερειακή ισότητα στην υγεία, όταν ένας πολίτης έχει πρόσβαση σε ρομποτική χειρουργική επειδή κατοικεί σε έναν νομό, ενώ σε άλλον η χρηματοδότηση επαρκεί μόνο για την αντικατάσταση βασικού εξοπλισμού;