Ελλάδα

Θύματα κακοποιών 3 στους 1.000 Αθηναίους

Θύματα κακοποιών 3 στους 1.000 Αθηναίους

Περίπου τρεις στους 1.000 Αθηναίους έχουν πέσει θύματα κλοπής και διάρρηξης τους πρώτους μήνες του 2026! Με πιθανότητα δηλαδή μέχρι το τέλος του έτους ένας στους 100 κάτοικους της πρωτεύουσας να έχει πέσει θύμα τέτοιου είδους εγκληματικής ενέργειας. Ακόμη, το ίδιο χρονικό διάστημα έχει πέσει θύμα απάτης από επιτήδειους (εμφανίζονται ως υπάλληλοι της ΔΕΗ, λογιστές, γιατροί κ.λπ.) ένας στους 700 ηλικιωμένους που ζουν στην πρωτεύουσα – τα περισσότερα θύματα είναι στο κέντρο της Αθήνας αλλά και στα νότια προάστια.

Επίσης οι περιοχές στη χώρα οι κάτοικοι των οποίων υποφέρουν και κινδυνεύουν περισσότερο και πιο συχνά από τη δράση των κακοποιών είναι η Θεσσαλονίκη, η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα. Αυτά είναι ορισμένα από τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.) για την εγκληματικότητα στη χώρα, με συνεκτίμηση όμως των πληθυσμιακών δεδομένων κάθε περιοχής, που παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ». Προκειμένου να γίνει αντιληπτό πόσο «ευάλωτοι» είναι οι κάτοικοι διαφόρων περιοχών, πέρα από τους απόλυτους αριθμούς των αδικημάτων.

Μάστιγα

Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει σχετική μείωση των κλοπών και των διαρρήξεων σε σχέση με το 2025 και μεγαλύτεροι αριθμοί εξιχνιάσεων. Ομως μάστιγα για την ΕΛ.ΑΣ. παραμένουν οι διαρκώς αυξανόμενες απάτες από κυκλώματα κυρίως των δυτικών προαστίων που συνεχώς ανακυκλώνονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Αττική υπάρχει το πρώτο τετράμηνο του 2026 αύξηση τέτοιου είδους εγκληματικών ενεργειών κατά 37% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Κι αυτό έρχεται στη συνέχεια αύξησης 41% την προηγούμενη χρονιά σε σχέση με το 2024.

Παρά τις συνεχείς εξαρθρώσεις αυτών των συμμοριών (ετησίως συλλαμβάνονται 3.500-4.000 άτομα, από τα οποία τα περισσότερα αφήνονται ελεύθερα διότι αποζημιώνουν τα θύματά τους), τη δημοσιοποίηση χιλιάδων τέτοιων περιστατικών, τις ειδοποιήσεις από τους συγγενείς των ηλικιωμένων για τα «κόλπα» των επιτήδειων και τις τηλεοπτικές «καμπάνιες», πολλοί από αυτούς είναι εύπιστοι και παρασύρονται στις παγίδες των ποινικών.

Περιοχές

Στην Αττική μέχρι τον περασμένο Μάιο είχαν καταγραφεί 1.980 απάτες, έναντι 1.445 το ίδιο διάστημα πέρυσι. Το 35,7% σημειώθηκε στο κέντρο της Αθήνας, το 23,7% στα βόρεια προάστια και το 20,3% στη Δυτική Αττική.

Όμως με τη συνεκτίμηση των πληθυσμιακών δεδομένων υπολογίζεται ότι, σε όλη την Αττική, πέντε στους 10.000 κατοίκους της πόλης έπεσαν θύματα των απατεώνων εντός του 2026. Πέρυσι τα θύματα ήταν τέσσερα στον ίδιο αριθμό κατοίκων. Ωστόσο, αν υπολογιστεί ότι περίπου 32% των κατοίκων της πρωτεύουσας είναι άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών (κύριος στόχος των κακοποιών), τότε το ποσοστό θυμάτων της τρίτης ηλικίας είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Με βάση αυτούς τους διαχωρισμούς, υπολογίζεται ότι τους μεγαλύτερους κινδύνους διατρέχουν οι κάτοικοι των νοτίων προαστίων (συνολικός πληθυσμός 332.000), όπου ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2025 «στοχεύονταν» 12 ηλικιωμένοι ανά 10.000 κατοίκους, αυτός ο αριθμός έχει αυξηθεί σε 18 θύματα της τρίτης ηλικίας στο ίδιο πληθυσμιακό δείγμα (δηλαδή ένας στους 550)! Κι αυτό ίσως σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει πέσει θύμα απάτης ένας στους 170 ηλικιωμένους σε αυτές τις περιοχές του Λεκανοπεδίου. Με τη μεγαλύτερη συχνότητα αυτού του είδους επιθέσεων να σημειώνεται στη Γλυφάδα (128 επιθέσεις το 2025), στην Ηλιούπολη (76) και στη Βάρη – Βουλιαγμένη (70).

Όσον αφορά τα υπόλοιπα δεδομένα, φέτος πέφτουν θύματα κλοπών και διαρρήξεων 14 στους 10.000 κατοίκους της χώρας, έναντι 16 το ίδιο διάστημα πέρυσι. Το 61,2% της εγκληματικής δραστηριότητας εντοπίζεται στην Αττική, όπου δέχονται επιθέσεις περίπου 24 στους 10.000 κατοίκους. Η πιο πυκνή δράση των κλεφτών παρουσιάζεται στο κέντρο της Αθήνας, όπου 33 στους 10.000 κατοίκους (περίπου 4 στους 1.000) έχουν το σχετικό βίωμα φέτος. Στη Θεσσαλονίκη στόχος κλεφτών και διαρρηκτών έχουν γίνει φέτος 21 στους 10.000 κατοίκους, στην Πελοπόννησο 14 στον ίδιο αριθμό κατοίκων και στη Δυτική Ελλάδα (Αχαΐα, Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία) 10. Το μικρότερο ποσοστό θυμάτων είναι δύο στους 10.000 κατοίκους στα νησιά του Βόρειου Αιγαίου και στην Ηπειρο.

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά αφιερωμένη στη γέννηση της δημοκρατίας διοργανώνουν την Τετάρτη 1 Ιουλίου, στις 8.30 το βράδυ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, το Σωματείο «Φίλοι του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου» και το CineDoc, καθώς στον κήπο του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου θα προβληθεί, με ελεύθερη είσοδο, το ντοκιμαντέρ «Το Λίκνο της Δημοκρατίας», σε σκηνοθεσία της Florence Tran.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;