Ελλάδα

Σε ισχύ από σήμερα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας Αυστηρότερες ποινές για κινητό, ταχύτητα και αλκοόλ

Σε ισχύ από σήμερα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας  Αυστηρότερες ποινές για κινητό, ταχύτητα και αλκοόλ

Ποιες είναι οι αλλαγές που ισχύουν από σήμερα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας Από σήμερα, Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις

Ποιες είναι οι αλλαγές που ισχύουν από σήμερα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Από σήμερα, Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της ΕΕ σε θανάτους από τροχαία.

Πιο αυστηρό πλαίσιο

Ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ρυθμίσεις και δίνει έμφαση στην πρόληψη, στην κυκλοφοριακή παιδεία και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Οι κάμερες παρακολούθησης στην Αττική ενεργοποιούνται ξανά και τα πρόστιμα θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στους παραβάτες μέσω gov.gr.

Οι βασικές αλλαγές:

Υποτροπή: Οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν σωρευτικές ποινές και βαρύτερα πρόστιμα.

Χρήση κινητού: Πρώτη παράβαση με πρόστιμο 350 και αφαίρεση διπλώματος για 30 μέρες. Σε περίπτωση υποτροπής, πρόστιμα έως 2.000 και ποινικές διώξεις σε περίπτωση ατυχήματος.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: Πρόστιμα έως 4.000, αφαίρεση διπλώματος έως 10 χρόνια και ποινή φυλάκισης έως 10 έτη σε θανατηφόρο δυστύχημα.

Ζώνη και κράνος: Το πρόστιμο αφορά οδηγό και συνεπιβάτη, ενώ η δεύτερη υποτροπή οδηγεί σε αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο.

Ταχύτητα: Νέα όρια ταχύτητας χαμηλότερα στις πόλεις, υψηλότερα εκτός αστικού ιστού. Σε ακραίες παραβάσεις, πρόστιμα έως 8.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 4 χρόνια.

Στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ: Πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο σε περίπτωση υποτροπής.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αυστηρότερες κυρώσεις για παράνομη στάθμευση και απαγόρευση στα ταξί να κινούνται σε λεωφορειολωρίδες, εκτός ειδικών εξαιρέσεων.

Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου, η φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ δεν είναι η τιμωρία, αλλά η πρόληψη. Επίσης, τονίζουν ότι αξιοποιούνται ως εργαλεία βελτίωσης της οδικής ασφάλειας η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση, ενώ το μεγάλο στοίχημα παραμένει η αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας.

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Τρίκαλα: Εντυπωσιακή

O Σύλλογος Καναρινιών και Αγριοπουλιών Θεσσαλίας (ΣΚΑΘ) διοργανώνει τον Πρώτο Μονοήμερο Διαγωνισμό Πουλιών (1stOne-day Bird Show), στον χώρο δίπλα από το Στ ΚΑΠΗ (Καλαμπάκας και Αμπάτη 13) των Τρικάλων, το πενθήμερο 3 έως 7 Δεκεμβρίου 2025.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Όταν η ανικανότητα βαφτίζεται “στρατηγική” και η ολιγωρία ζητά χειροκρότημα … !
THINK TANK

1. Πώς δικαιολογεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας την καθυστέρησή της να λάβει ουσιαστικά μέτρα, όταν η εξάπλωση της ευλογιάς ήταν γνωστή μήνες πριν και οι κτηνοτρόφοι είχαν ήδη σημάνει συναγερμό;

2. Γιατί ο κ. Κουρέτας περιορίστηκε σε δημόσιες δηλώσεις και φωτογραφίες, αντί να οργανώσει εγκαίρως έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό ελέγχου, εμβολιασμού και βιοασφάλειας, ώστε να αποφευχθεί η καταστροφή;

3. Ποια ευθύνη αναλαμβάνει η Περιφερειακή Αρχή για την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία «παράνομων» εμβολίων, που προέκυψε εξαιτίας της απουσίας επίσημης λύσης και έγκαιρης κρατικής παρέμβασης;

designed & hosted by
32bit Creative Studio