Πολιτισμός

Θεσσαλονίκη: Συναυλία του συνόλου αρχαιοελληνικής μουσικής Ορφεία Αρμονία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου

Θεσσαλονίκη: Συναυλία του συνόλου αρχαιοελληνικής μουσικής Ορφεία Αρμονία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου

Το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου που συνδιοργανώνουν η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, συνεχίζεται με Ερευνητικό Σύνολο Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής Ορφεία Αρμονία, σε μία συναυλία που

Το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου που συνδιοργανώνουν η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, συνεχίζεται με Ερευνητικό Σύνολο Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής Ορφεία Αρμονία, σε μία συναυλία που αποτελεί παράλληλη εκδήλωση του του διεθνούς συνεδρίου Music, Dance, and Soundscapes in the World of Alexander the Great που συνδιοργανώνουν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και το CNR (CONSIGLIO NAZIONALE DELLE RICERCHE – Institute of Heritage Science (Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας Ινστιτούτο Επιστήμης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας).

Ερευνητικό Σύνολο Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής ΟΡΦΕΙΑ ΑΡΜΟΝΙΑ

ΜΟΥΣΙΚΟΙ: Κιθάρες / Διπλός Αυλός – Δελφινόπουλος Δημήτριος, Λύρες Τζούμα Άννυ, Σακαρέλη Άννα-Μαρία, Φόρμιγξ Παπαδόπουλος Ιωάννης Πηκτίς Πάντου Ελένη, Τρίγωνον Καρακούτα Σοφία, Πανδουρίδες Παρίση Χριστίνα, Θεοχαρίδου Ελευθερία, Θρακική Κιθάρα Αράπογλου Μαρία, Βάρβιτος Ξένος Νικόλαος, Μοναύλια / Διπλοί Αυλοί – Βασιλάκου Άννα, Φώτιγξ Ζήσης Νικόλαος, Σύριγξ / Σάλπιγξ Παπαπαρασκευάς Νικόλαος, Τυμπάνιον / Σείστρον Κωφίδης Στέφανος, Τύμπανον Βίττης Δημήτριος, Κρόταλα / Κύμβαλα / Ρόπτρον Σκεπαρνιά Μαρία

ΧΟΡΩΔΟΙ: Μαβίνη Χριστίνα, Μαγκώτσιου Ελισάβετ, Μπαξεβανίδου-Συντελή Δήμητρα, Καρακούτα Σοφία, Ψαθάς Δημήτριος, Τσέτσιλας Αστέριος, Κρητικόπουλος Σταύρος

AΦΗΓΗΤΕΣ: Βαρυτίμου Ευγενία, Αράπογλου Μαρία, Τσιγκράκης Δημήτριος

Διεύθυνση-Μελέτη-Μουσική Επεξεργασία-Ενορχηστρώσεις-Τεχνικές Οργάνων-Συνθέσεις Συνοδείας σε Απαγγελίες: Δελφινόπουλος Δημήτριος

1. Ορφικός Ύμνος στη Μνημοσύνη

Επίκληση αναφορά στη μητέρα των Μουσών. Απαγγελία: Μαρία Αράπογλου

2. Αθάνα

Συμποτικό ποίημα του ΣΤ π.Χ. αι. σωσμένο στο έργο Δειπνοσοφιστές του Αθήναιου. Τετράστιχο σκόλιο επίκληση στην Αθηνά. Μελοποίηση Δ. Δελφινόπουλου με χρήση επίτριτου ρυθμού (7/8).

3. Ύμνος στον Ήλιο

Μουσικό έργο του Β μ.Χ. αι. του Μεσομήδους από την Κρήτη

4. Απόσπασμα από τη Μεσσήνη / Ορφικός Ύμνος στις Μούσες

Οργανικό κομμάτι που βρέθηκε στις ανασκαφές της αρχαίας Μεσσήνης της Πελοποννήσου, στη νότια πλευρά οικοδομήματος, χαραγμένο σε ασβεστολιθική στήλη. Το κτίριο πιθανολογείται πως είναι το Ιεροθύσιον που μνημονεύει ο Παυσανίας. Τοποθετείται τον Α π.Χ. αιώνα.

Ταυτόχρονα απαγγέλλεται ο ορφικός ύμνος στις Μούσες. Απαγγελία: Δημήτρης Τσιγκράκης

5. Α Δελφικός Ύμνος

Συντέθηκε από τον Αθήναιο το 138 π.Χ. προς τιμήν του Απόλλωνος για την νίκη των Ελλήνων επί των Γαλατών.

6. Σεικίλου Σκόλιον

Βρέθηκε σε επιτύμβια στήλη στις αρχαίες Τράλλεις στη Μικρά Ασία. Γραμμένο τον Α π.Χ. αι., προτρέπει τη χαρά στην τόσο σύντομη ζωή.

7. Άρης και Αφροδίτη

Ποιητική σύνδεση των δύο αντιθετικών δυνάμεων, πολέμου και έρωτα. Ορφικός Ύμνος στον Άρη με αστρονομικές περιγραφές σε αντίστοιχο πολεμικό κλίμα έντασης. Ο Ύμνος στην Αφροδίτη συνετέθη από τη Σαπφώ ως επίκληση σε συγκέντρωση συμποτικού χαρακτήρα. Η ποίησή της περιγράφει ένα τοπίο στη Λέσβο πλάθοντας μια ειδυλλιακή ατμόσφαιρα με περιγραφές που δημιουργούν γαλήνη και ηρεμία.

Απαγγελίες: Δημήτρης Τσιγκράκης και Ευγενία Βαρυτίμου.

8. Σατυρικόν

Ανωνύμου. Χρονολογείται ότι αντιγράφηκε σε πάπυρο τον Αμ.Χ. αι. αλλά θεωρείται παλαιότερο.

9. Απόσπασμα από το Α Στάσιμον της τραγωδίας ΟΡΕΣΤΗΣ του Ευριπίδου / Ορισμός τραγωδίας

Μουσικό απόσπασμα από την τραγωδία ΟΡΕΣΤΗΣ του 408 π.Χ.

Ταυτόχρονα αναγιγνώσκεται ο πασίγνωστος ορισμός της τραγωδίας του Αριστοτέλη από το βιβλίο του Περί Ποιητικής.

Απαγγελία: Μαρία Αράπογλου

10. Ύμνος στη Μούσα

Έργο γραμμένο τον Βμ.Χ. αι. Συνθέτης θεωρείται ο Μεσομήδης από την Κρήτη. Ύμνος στον Φοίβο Απόλλωνα.

11. Β Δελφικός Ύμνος

Συντέθηκε από τον Λιμένιο το 128 π.Χ. Η θεματολογία του είναι παρόμοια με

τον ΑΔελφικό Ύμνο. Υμνούνται οι Μούσες, η Λητώ και τα τέκνα της, ο Απόλλων

και η Άρτεμις.

12. Υμνος στην Εστία

Οι στίχοι συντέθηκαν από τον Αριστόνοο Κορίνθιο τον Δ π.Χ. αι. ως φόρος τιμής στη θεά Εστία κατά τις τελετές μεταφοράς της ιερής φωτιάς από τους Δελφούς στην Αθήνα. Απαγγελία: Ευγενία Βαρυτίμου.

13. Ύμνος στη Νέμεση

Μουσικό έργο του Β μ.Χ. αι. του Μεσομήδους από την Κρήτη.

14. Ύμνος στην Αγία Τριάδα.

Χριστιανικός ύμνος από τον Γ μ.Χ. αι. Το νεότερο έργο καταγεγραμμένο στο αρχαίο μουσικό σύστημα και το παλαιότερο καταγεγραμμένο χριστιανικό.

15. Απάνω στην τριανταφυλλιά

Παραδοσιακό τραγούδι από τη Χαλκιδική της Μακεδονίας.

16. Αγάπησα την που καρκιάς

Παραδοσιακό τραγούδι από την Κύπρο. Ερμηνεία: Στέφανος Κωφίδης

17. Καληνύχτα

Παραδοσιακό τραγούδι από το Σαλέντο της Κάτω Ιταλίας. Ερμηνεία: Δημήτρης Ψαθάς.

18. Διονυσιακόν

Μουσικός επίλογος αφιερωμένος στον Αμφιετή Βάκχο Διόνυσο (ορφικός ύμνος).

Οργανική σύνθεση Δ. Δελφινόπουλου με χρήση παιονικού ρυθμού (5/8).

Απαγγελία: Ευγενία Βαρυτίμου, Μαρία Αράπογλου, Δημήτρης Τσιγκράκης

Το Σύνολον Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής Ορφεία Αρμονία ευχαριστεί θερμά:

τον κ. Νικόλαο Παπαποστόλου για τη γενναιόδωρο προσφορά προς χρήση των αρχαίων Ελληνικών μουσικών οργάνων και τον κ. Ηλία Κουρτεσίδη, καθηγητή Φιλολογίας για τις αποδόσεις των αρχαίων κειμένων στα νέα Ελληνικά.

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 10, Μειωμένο: 5, Δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου: Άνεργοι, πολύτεκνοι, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ωδείων, άνω των 65 ετών, κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων, κάτοχοι Διεθνούς Φοιτητικής Ταυτότητας ΙSIC, μέλη Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, μέλη Συλλόγου Μονίμων Υπαλλήλων ΥΠΠΟΑ Β. Ελλάδος, AMEA

Προπώληση εισιτηρίων από το εκδοτήριο της Κ.Ο.Θ. στην Ε.Μ.Σ., Εθνικής Αμύνης 2 και ηλεκτρονικά από το www.tsso.gr

Συμπαραγωγή Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Απόφαση ετών έγινε

Ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε πλήρη λειτουργία το έργο μεταφοράς της δραστηριότητας διακίνησης και επεξεργασίας παλαιοσιδήρου (σκραπ) από τον Προβλήτα Νο 1 στον Προβλήτα Νο 3 του λιμένα Βόλου, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πολυετούς εκκρεμότητας και της όχλησης που βίωναν οι

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio