Χωρίς Φίλτρο

Επιστολές, φερτά υλικά και μεταφερόμενες ευθύνες

Επιστολές, φερτά υλικά και μεταφερόμενες ευθύνες

Με επιστολή του προς τον Υπουργό Μαργαρίτη Σχοινά, ο Δημήτρης Κουρέτας υπογραμμίζει την ανάγκη αποκατάστασης των αδικιών για εκατοντάδες παραγωγούς της Λάρισας , που αποκλείστηκαν από τις αποζημιώσεις. Ο Περιφερειάρχης επισημαίνει , ότι οι καταστροφές από φερτά υλικά είναι τεκμηριωμένες και ζητά την άμεση ένταξη των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου και Κιλελέρ σε καθεστώς ενίσχυσης , αντίστοιχο με εκείνο, που εφαρμόστηκε σε άλλες περιφέρειες.

Στην Ελλάδα του έτους 2026, όταν κάτι πάει στραβά – και συνήθως πάει – υπάρχει μιά δοκιμασμένη, διαχρονική κι' απολύτως αποτελεσματική λύση  —  γράφουμε μία επιστολή.

Τοιουτοτρόπως, ο Περιφερειάρχης κ-ος Κουρέτας, "ανακαλύπτει", τρία χρόνια μετά τον τυφώνα 'Daniel'  —  ότι εκατοντάδες αγρότες έμειναν άνευ αποζημιώσεων!
Και τι κάνει; 
"Σηκώνει το βάρος της ευθύνης" και ταχυδρομεί επιστολή, στον υπουργό ... (!)
Η επιστολή προς τον Μαργαρίτη Σχοινά, είναι ένα αριστούργημα διοικητικής "καθυστέρησης", μέ επικάλυψη ευαισθησίας. Περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια, τα προβλήματα που – Ώ τί έκπληξη – υπήρχαν από την αρχή!
Δηλαδή, λάθη στις δηλώσεις, αστοχίες στην διαδικασία, ελλιπής ενημέρωση!
Έν ολίγοις  —  το σύστημα δεν λειτούργησε.
Αλλά τώρα , το ανακαλύπτουμε επισήμως ... (!)
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά  —  μέ χιλιάδες στρέμματα, μ' εκατοντάδες αιτήσεις · μέ ολόκληρες περιοχές εκτός αποζημιώσεων! Ένα μικρό αγροτικό δράμα, καταγεγραμμένο με την "σχολαστικότητα" ενός λογιστικού φύλλου.
Μόνον που πίσω από τα νούμερα, υπάρχουν άνθρωποι  —  κι' αυτοί δεν αποζημιώνονται με παραγράφους!

Αρχίζει λοιπόν , το πραγματικό 'θέατρο'!

Η Περιφέρεια ζητά «επανεξέταση», «διόρθωση αστοχιών», «αποκατάσταση αδικιών».
Δηλαδή, ζητά από το ίδιο σύστημα  — που απέκλεισε τους παραγωγούς —  να διορθώσει τον εαυτό του ... (!)
Κι' αυτό  —  μέ μία επιστολή!
{Είναι σαν να πέφτεις σε μιά λακκούβα κι' αντί να την φτιάξεις μετά — ώστε να μην ξανασυμβεί — εσύ να στέλνεις ένα γράμμα στον δρόμο, ζητώντας του να γίνει πιό επίπεδος.}
Τό πλέον απολαυστικό όμως , είναι η επίκληση της «ισονομίας». 
Διότι πράγματι, σε άλλες περιοχές της χώρας, δόθηκαν οι αποζημιώσεις.
Άρα, το πρόβλημα δεν είναι πως δεν υπάρχουν λύσεις, για τις αποζημιώσεις  —  είναι ότι χορηγούνται επιλεκτικά ... (!)
Και η λύση που προτείνεται;
Να επεκταθεί η ίδια λογική.
Όχι νά αλλάξει το σύστημα  —  αλλά να "προσαρμοστεί" η αδικία , ώστε να γίνει "ομορφότερη" ...
Και φυσικά, δεν λείπει καί η κορύφωση του "δράματος"  —  όπου οι αγρότες χαρακτηρίζονται ώς ο «βασικός πυλώνας της οικονομίας»!
Μιά φράση, επαναλαμβανόμενη με τόση ευκολία , ώστε άν είχε αντίκρισμα , η ύπαιθρος θα "έλαμπε" από επενδύσεις  —  αντί να ερημώνει ... !

Τελικά , αυτό που μένει , δεν είναι η λύση  —  είναι η κίνηση ...
Η επιστολή στάλθηκε.
Η "ευαισθησία" δηλώθηκε.
Η ευθύνη μεταφέρθηκε ... !

Διότι, στην Διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας , τα προβλήματα δεν λύνονται   —  Διαβιβάζονται!
Τοιουτοτρόπως λοιπόν  — ανάμεσα σε φερτά υλικά και φερτές ευθύνες —  ο αγρότης παραμένει εκεί, όπου ήταν από την αρχή ...
Δηλαδή, στο λασπωμένο χωράφι!
Χωρίς αποζημίωση!
Αλλά, με πλήρη ενημέρωση ... !

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;