Του Δημήτρη Γκάτσιου
Στον…αστερισμό των παραδοτέων, υπό το πρίσμα της προστιθέμενης αξίας που έχουν προσδώσει στην καθημερινότητα των πολιτών τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, κινείται το Μέγαρο Μαξίμου, που επενδύει στην παρουσίαση μεγάλων μεταρρυθμιστικών τομών ως κεντρικό αφήγημα στο δρόμο προς την εθνική κάλπη.
Μετά την παρουσία του σε έργα υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, ο κ. Μητσοτάκης δίνει σήμερα το "παρών" στην εκδήλωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το Κτηματολόγιο με θέμα: "Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών, Σε μια Νέα Εποχή, με Διαφάνεια, Ταχύτητα και Ασφάλεια". Μία εκδήλωση που έρχεται σε συνέχεια των πρόσφατων ανακοινώσεων για την ολοκλήρωση για πρώτη φορά μετά σχεδόν 200 χρόνια λειτουργίας του ελληνικού κράτους της κτηματογράφησης της ελληνικής επικράτειας στο 99%, με κυβερνητικά στελέχη να κάνουν λόγο για μία κίνηση υψηλού συμβολισμού, αναπτυξιακού χαρακτήρα και διαφάνειας, η οποία συνδέθηκε ως συμβατική υποχρέωση της χώρας από το 2021 με το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Τι σημαίνει για τη βελτίωση της καθημερινότητας η πλήρης χαρτογράφηση της ακίνητης περιουσίας της χώρας;
-Οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα μέσα από τον ειδικό ψηφιακό χάρτη που έχει δημιουργηθεί να δουν συγκεντρωμένα τα στοιχεία της περιουσίας τους.
-Παράλληλα, μπορούν να προβούν σε κάθε έλεγχο, αλλά και σε οποιαδήποτε διόρθωση, εφόσον αυτή απαιτείται.
"Πρόκειται για μια βαθιά θεσμική μεταρρύθμιση που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια μιας απλής διοικητικής αλλαγής. Το Κτηματολόγιο αποτελεί θεμέλιο για την ασφάλεια δικαίου, τις επενδύσεις, την προστασία της περιουσίας των πολιτών και τη συνολική αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς να κλείσει οριστικά αυτή η εκκρεμότητα 200 ετών. Και θα τα καταφέρουμε", έχει σημειώσει ο κ. Μητσοτάκης.
Πολιτικά και οικονομικά μηνύματα
Η επιλογή του πρωθυπουργού να παραβρεθεί στην πρωινή εκδήλωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το Κτηματολόγιο μόνο τυχαία δεν είναι, ειδικά στην παρούσα χρονική συγκυρία. Η Ηρώδου Αττικού 19, όπως πράττει και σε όλες τις εξορμήσεις του κ. Μητσοτάκη είτε εντός της Αττικής, είτε στην περιφέρεια, αναζητεί την παρουσίαση έργων τα οποία λειτουργούν σαν προωθητικό υλικό στη φράση-ορόσημο της προεκλογικής εκστρατείας της Νέας Δημοκρατίας.
Το πολλάκις εκπεφρασμένο "το είπαμε, το κάνουμε" συνδέεται με τη στρατηγική ταύτισης του κυβερνώντος κόμματος με την αξιοπιστία. Συνδέεται, επίσης, με το γεγονός ότι το Μέγαρο Μαξίμου θέλει η αξιολόγηση των πολιτών πριν από την εθνική κάλπη να πραγματοποιηθεί στο πεδίο του αποτελέσματος και όχι των εξαγγελιών. Εκεί, δηλαδή που σύμφωνα με τους "γαλάζιους" η Νέα Δημοκρατία διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των πολιτικών της αντιπάλων.
Ταυτόχρονα, η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου συνδέεται άμεσα και με την οικονομία, καθώς φέρνει μαζί της ευκολότερη έκδοση αδειών, επιτάχυνση των μεταβιβάσεων και, τελικά, όπως επισημαίνουν στελέχη, τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων. "Χάρη στη σιωπηλή χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων η χώρα αποκτά για πρώτη φορά ολοκληρωμένο Κτηματολόγιο, κυρωμένους δασικούς χάρτες, συστηματική καταγραφή αιγιαλού και παραλίας, ψηφιακή οριοθέτηση υδατορεμάτων, ειδικά χωροταξικά σχέδια για τουρισμό, βιομηχανία και ΑΠΕ, Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια σε εκατοντάδες δημοτικές ενότητες και έναν Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει όλες τις κρίσιμες χωρικές πληροφορίες σε ένα σημείο", ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.
Όπως σχολιάζουν αξιωματούχοι της κυβέρνησης, οι αριθμοί των δραστικής μείωσης των εκκρεμοτήτων που έφερε η κεντρικοποίηση και ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου εξηγούν γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος και για τις πολεοδομίες. Στην Αθήνα από 56.000 εκκρεμότητες σήμερα βρισκόμαστε σε περίπου 4.500. Στη Θεσσαλονίκη από 60.000 σε περίπου 5.600.
Πηγή: capital.gr

