Πολιτική

Νέα παράταση για το πάρκο στο Αιγαίο – Γιατί το προεδρικό διάταγμα σκόνταψε στους ψαράδες των Κυκλάδων

Νέα παράταση για το πάρκο στο Αιγαίο – Γιατί το προεδρικό διάταγμα σκόνταψε στους ψαράδες των Κυκλάδων

Νέα παράταση λαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάθεση των δύο εθνικών θαλάσσιων πάρκων, σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο, στο Συμβούλιο της Επικρατείας (η οποία ειδικά για το πάρκο στις Νότιες Κυκλάδες προβλεπόταν να έχει ολοκληρωθεί έως τέλος Ιουνίου), με την καθυστέρηση να εντοπίζεται, αυτή τη φορά, στην έγκριση που προβλεπόταν να λάβουν τα σχέδια Προεδρικού Διατάγματος από τα συναρμόδια υπουργεία, προτού αυτά τεθούν ακολούθως προς δημόσια διαβούλευση.

Οπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» αρμόδιες πηγές, η εμπλοκή που παρατηρείται επί του παρόντος επικεντρώνεται στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και συγκεκριμένα σε έντονες αντιδράσεις που έχουν εκδηλωθεί από πλευράς μελών του αλιευτικού κλάδου που χειρίζονται επαγγελματικά σκάφη μεσαίου μεγέθους.

Καθότι με τη θεσμοθέτηση των δύο πάρκων η αλιεία με μηχανότρατα απαγορεύεται καθολικά εντός των ζωνών προστασίας της θαλάσσιας ζωής, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αναζητείται άμεσα η βέλτιστη λύση που θα εκτονώσει την κατάσταση, πιθανότατα μέσω πολιτικής διεξόδου που πιθανόν να λάβει και τη μορφή «φόρμουλας αποζημίωσης» για τους αλιείς που θα υποχρεωθούν να σβήσουν τις μηχανές των σκαφών τους, συμβάλλοντας στην προστασία της εύθραυστης βιοποικιλότητας Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους από την υπεραλίευση.

Για το εν λόγω ζήτημα αναμένεται να συνεδριάσουν τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας / Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στις αρχές Ιουλίου, σε μια προσπάθεια αφενός να ληφθούν υπόψη οι αντιδράσεις του συγκεκριμένου κλάδου, αφετέρου να μην εγκαταλειφθεί ο ειδικός στόχος της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της αλιείας που θα εγγυάται την καλή κατάσταση των θαλάσσιων πόρων του Αιγαίου αλλά και ο γενικός στόχος της θεσμοθέτησης των δύο εθνικών θαλάσσιων πάρκων εντός των χρονικών προθεσμιών που είχαν ανακοινωθεί την άνοιξη.

Το χρονοδιάγραμμα

Με δεδομένο πως το χρονοδιάγραμμα για υποβολή στο ΣτΕ έως τέλος Ιουνίου δεν προβλέπεται να τηρηθεί σε ό,τι αφορά το πάρκο του Αιγαίου και, αντιστοίχως, δεν φαίνεται να υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος που θα περιλαμβάνει και τη δημόσια διαβούλευση για υποβολή στο ΣτΕ του σχεδίου ΠΔ για το πάρκο Ιονίου έως τέλος Ιουλίου, η διαδικασία θεσμοθέτησης των πάρκων δεν προβλέπεται να κυλήσει όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Σε κάθε περίπτωση, ιδίως το θαλάσσιο πάρκο Νότιων Κυκλάδων δεν καθίσταται χρονικά εφικτό να λάβει σάρκα και οστά πριν από τη σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Αγκυρα, γεγονός που θα προκαλούσε, με βάση το τι έχει προηγηθεί, νέο γύρο έντασης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Είναι, εξάλλου, γνωστό πως με φόντο την προαναγγελία δημιουργίας ελληνικού θαλάσσιου πάρκου στο Νότιο Αιγαίο εντός των χωρικών μας υδάτων έχουν καταγραφεί στο παρελθόν σφοδρές αντιδράσεις από πλευράς Αγκυρας, η οποία έχει κάνει λόγο μέχρι και για «φανταστικούς χάρτες» απειλώντας με δικά της θαλάσσια πάρκα, την ώρα που, παράλληλα, διατηρεί στο τραπέζι ενεργή την «απειλή» της κατάθεσης προσεχώς του τουρκικού νομοσχεδίου για τη «Γαλάζια Πατρίδα».

Εφόσον ξεπεραστεί και η πρόσφατη εμπλοκή με τους αλιείς από πλευράς κυβέρνησης, θεωρητικά είναι εφικτό το να «τρέξουν» άμεσα οι διαδικασίες για τα δύο πάρκα, παρότι ουδείς αρμόδιος δείχνει να αναμένει την υποβολή τους στο ΣτΕ εντός Ιουλίου, με την προθεσμία για δημιουργία τους όμως έως το τέλος του έτους να παραμένει ένας στόχος ικανός.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;