Πολιτική

Φάμελλος: Η ρύθμιση για τους δανειολήπτες θα πέσει, λόγω σοβαρών προβλημάτων σε συνταγματικό επίπεδο

Φάμελλος: Η ρύθμιση για τους δανειολήπτες θα πέσει, λόγω σοβαρών προβλημάτων σε συνταγματικό επίπεδο

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Στον υπουργό Οικονομικών απάντησε ο Σωκράτης Φάμελλος με παρέμβασή του στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, κατά την οποία επισήμανε πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τονίσει την «ανάγκη άμεσης και καθολικής εφαρμογής της απόφασης του Αρείου Πάγου σε όλες τις υποθέσεις που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη από την ημέρα εφαρμογής και ψήφισης του νόμου αυτού».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατηγόρησε τον κ. Πιερρακάκη και τον πρωθυπουργό, ότι έβγαλαν χτες βράδυ «κίντερ έκπληξη», «μία ρύθμιση που δεν περιλαμβάνει όλους τους δανειολήπτες», την οποία χαρακτήρισε «αντισυνταγματική».

Όπως εξήγησε, «παρότι ο Άρειος Πάγος λέει ότι τα επιτόκια είναι καταχρηστικά και λανθασμένα», εξαιρούνται αυτοί που έχουν ήδη αποπληρώσει τα δάνειά τους και αυτοί που έχουν χάσει τη ρύθμιση εξαιτίας των λανθασμένων πανωτοκίων, εξυπηρετώντας έτσι τα συμφέροντα των funds.

Επιπρόσθετα, όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία, τον κάλεσε και πάλι να απαντήσει σε δύο ερωτήσεις: «Γιατί η χώρα μας είναι τελευταία στην αγοραστική δύναμη με όρους ΑΕΠ; Πού είναι η ανάπτυξη;» και το δεύτερο: «Γιατί δεν τολμάτε να βάλετε τη λέξη διυλιστήρια σε ομιλία σας».

«Αισθάνεστε επιτυχημένος ως υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών όταν είμαστε τελευταίοι στο εισόδημα των πολιτών και στην αγοραστική δύναμη και κάποιες εταιρίες αισχροκερδούν με τις δικές σας πλάτες και με επιδότηση από τα υπερπλεονάσματα, που με υπερφορολόγηση των αδύναμων κοινωνικών ομάδων μαζεύετε στα ταμεία του κράτους;», ρώτησε, επίσης, ο Σ. Φάμελλος, εκτιμώντας, τέλος, ότι η ρύθμιση για τους δανειολήπτες θα πέσει, λόγω σοβαρών προβλημάτων σε συνταγματικό επίπεδο.

«Το νομοσχέδιο αυτό είναι σχέδιο διαχείρισης της αποτυχίας σας»

Νωρίτερα, κατά την έναρξη της ομιλίας του, ο κ. Φάμελλος έκανε λόγο για ακόμα «μία απουσία του κ. Μητσοτάκη που επιβεβαιώνει τη βαθιά κυβερνητική κρίση».

Ο Σ. Φάμελλος καταλόγισε στον πρωθυπουργό «αδυναμία να υπερασπιστεί τις επιλογές της κυβέρνησης, ακόμα και μέτρα επιδομάτων», στηλιτεύοντας τις «άδικες και αντιλαϊκές» πολιτικές της κυβέρνησης και τα καθημερινά σκάνδαλα.

Όσον αφορά το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση για «καρτελοποίηση» της αγοράς «με εξυπηρετήσεις και αθέμιτες πρακτικές», τονίζοντας πως πρόκειται για μια «καθαρά ταξική επιλογή», υπέρ των συμφερόντων της ολιγαρχίας και κόντρα στα συμφέροντα των πολιτών.

«Ενώ μιλάτε για ισχυρή ανάπτυξη και θετικούς οικονομικούς δείκτες, η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότερα νοικοκυριά δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα», είπε χαρακτηριστικά, προσάπτοντας στην κυβέρνηση ότι η ίδια έχει δημιουργήσει αυτήν την κρίση, «επιδοτώντας τα καύσιμα με χρήματα των φορολογουμένων, αντί να περιορίσει την αισχροκέρδεια στην πηγή».

Ασκώντας δριμεία κριτική και για την «πλατφόρμα posokanei», ο Σ. Φάμελλος, επανέλαβε πως το ερώτημα δεν είναι «πόσο κάνει κάθε προϊόν», αλλά «γιατί είναι τόσο ακριβό στην Ελλάδα του κ.Μητσοτάκη και του κ Πιερρακάκη».

Η ακρίβεια «αντιμετωπίζεται με ρύθμιση της αγοράς, αύξηση μισθών, φορολογική δικαιοσύνη» και «μείωση έμμεσων φόρων, όπως του ΦΠΑ, που πρόσφατη μελέτη αποδεικνύει ότι φτάνει στον καταναλωτή», υπογράμμισε, καταλογίζοντας στον υπουργό Οικονομικών «υποκρισία», αφού ως επικεφαλής του Eurogroup ζητά το εν λόγω μέτρο από άλλες χώρες, αλλά δεν το εφαρμόζει ο ίδιος.

Επιπρόσθετα, αναφερόμενος στην στεγαστική κρίση, είπε πως η κυβέρνηση αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα βασικά αίτια του προβλήματος, όπως η έλλειψη των διαθέσιμων κατοικιών και η διαρκής αύξηση των ενοικίων, ενώ για τους χαμηλούς μισθούς σχολίασε πως οι «κοινωνικές προτεραιότητες» της κυβέρνησης δεν είναι οι αυξήσεις σε εκπαιδευτικούς ή γιατρούς και νοσηλευτές αλλά «σε δικαστικούς, ανεξάρτητες αρχές, Προεδρία της Κυβέρνησης, Προεδρία της Δημοκρατίας, αρχιερείς».

Περνώντας στο μείζον ζήτημα των δανειοληπτών του νόμου Κατσέλη, εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση που επέτρεπε τόσον καιρό την «ασυδοσία των funds servicers» και τώρα έρχεται να νομοθετήσει «υποχρεωτικά μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου», μετά από πιέσεις από την κοινωνία και την αντιπολίτευση, φέρνοντας την τροπολογία χτες τα μεσάνυχτα.

Όπως επισήμανε, αντί να πανηγυρίζουν ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Πιερρακάκης, πρέπει να απολογηθούν γιατί «η ρύθμιση λύνει το πρόβλημα μόνο για όσους δανειολήπτες δεν έχουν χάσει την ρύθμιση και δεν έχουν ήδη αποπληρώσει την οφειλή τους».

«Το νομοσχέδιο αυτό είναι σχέδιο διαχείρισης της αποτυχίας σας», υπογράμμισε. «Οι πολίτες όμως δεν χρειάζονται πρόσκαιρου χαρακτήρα επιδοματικές πολιτικές και σίγουρα όχι άλλα επικοινωνιακά τεχνάσματα», αλλά «πολιτική αλλαγή» για να ξανασταθεί η χώρα στα πόδια της, συμπέρανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Απεργιακή κινητοποίηση και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Λάρισας πραγματοποίησαν σήμερα εργαζόμενοι στην οικοδομή και στους κλάδους του τουρισμού, του επισιτισμού και των τροφίμων διεκδικώντας την υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας καθώς και τη λήψη μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;