Opinion Zone

Η μεγάλη "επανάσταση" της στέγης — το Κτηνιατρείο Ελασσόνας σώζει την αξιοπρέπεια

Η μεγάλη "επανάσταση" της στέγης  —  το Κτηνιατρείο Ελασσόνας σώζει την αξιοπρέπεια

Ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας  — κατά την επίσκεψή του στην Ελασσόνα —  εξήγγειλε την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης του τοπικού Κτηνιατρείου. Το έργο, που κρίθηκε αναγκαίο λόγω της πρότερης επιβαρυμένης κατάστασης του κτιρίου · περιλαμβάνει εκτεταμένες παρεμβάσεις (μόνωση, θέρμανση, προσβασιμότητα), με σκοπό την δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού περιβάλλοντος, για κτηνιάτρους και πολίτες.

Σε μία χώρα, όπου τα μεγάλα έργα καθυστερούν, οι υποδομές 'γερνούν' και οι υπηρεσίες παλεύουν με τα βασικά · η Περιφέρεια Θεσσαλίας κάνει την μεγάλη "ανατροπή"  —  αλλάζει τα κουφώματα ... (!)

Καί όχι απλώς τ' αλλάζει  —  τά ανακοινώνει κιόλας!

Ο Περιφερειάρχης Μας , ο Κ-ος Δημήτρης Κουρέτας, με την αρμόζουσα σοβαρότητα  — σε τέτοιου "βεληνεκούς" παρεμβάσεις —  επισκέπτεται το Κτηνιατρείο Ελασσόνας και διαπιστώνει  — μετά, από βαθιά διοικητική ενδοσκόπηση—  ότι το κτίριο χρήζει επισκευής ...
Σοκ!
Η αποκάλυψη αυτή, οδηγεί σε άμεση δράση κι' αμέσως αποξηλώνεται η στέγη · τοποθετούνται κουφώματα, "πέφτουν" σοβάδες, βάφονται τοίχοι ...
Δηλαδή αλλοιώς  —  τό αυτονόητο μιάς συντήρησης, μετατρέπεται σε «αναβάθμιση υπηρεσιών» και – φυσικά – σε 'δελτίο τύπου', με επικές διαστάσεις ... (!)
Το δε κόστος, ανέρχεται στά €160.000 ευρώ.
Όχι για να δημιουργηθεί κάτι νέο.
Αλλά, για να γίνει λειτουργικό κάτι, που ήδη υπήρχε.    {Αυτονόητο!}
Μάλιστα  — μέ περίσσιο στόμφο κι' αυτοθαυμασμό —  εμφανίζεται στην ανακοίνωση, η αγαπημένη φράση της ελληνικής διοίκησης  —  ήτοι πως «Ήταν χρέος μας» ... !
Μιά φράση που – άν την πάρεις κυριολεκτικά – αποκαλύπτει κάτι τό άβολο  —  ότι για χρόνια αυτό το «χρέος» απλώς δεν πληρωνόταν!
Η προηγούμενη κατάσταση περιγράφεται ως «ιδιαίτερα επιβαρυμένη».
Δηλαδή, το κτηνιατρείο λειτουργούσε σε συνθήκες, που τώρα παρουσιάζονται ως ακατάλληλες!
Και ποία η λύσις;
Να αποκατασταθεί το αυτονόητο , βεβαίως! 
Αλλά όμως  —  να παρουσιαστεί καί ως επίτευγμα; (?!)
Άν είναι δυνατόν!
Αλλά αυτό πιά συμβαίνει  —  να παρουσιάζουμε τις υποχρεώσεις , ώς επιτεύγματα!   
{Είναι σαν να επισκευάζεις μιά σπασμένη καρέκλα στο σπίτι σου και μετά να καλείς τους γείτονες για εγκαίνια.}

Τό πιό συγκινητικό, βέβαια, είναι η αναφορά στην «αξιοπρέπεια των πολιτών».
Διότι, τίποτα δεν αποκαθιστά περισσότερο την αξιοπρέπεια ενός παθόντα αγρότη , ή κτηνοτρόφου, από ένα φρεσκοβαμμένο κτηνιατρείο  —  ενώ όλα τα υπόλοιπα φλέγοντα προβλήματα, παραμένουν ανέγγιχτα ... (!)

Και φυσικά, δεν λείπει κι' η συνοδεία – κατά την επίσκεψη – με τους αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχους και λοιπούς εκπροσώπους ... 
Μιά ολόκληρη κουστωδία , ίνα επιβεβαιώσει ότι οι μπογιές στεγνώνουν κανονικά.

Τελικά, η εικόνα όντως αλλάζει.
Το κτίριο ανακατασκευάζεται καλλίτερο.
Οι συνθήκες βελτιώνονται.

Αλλά αυτό, που δεν αλλάζει είναι η νοοτροπία  —  ότι το αυτονόητο παρουσιάζεται ως κατόρθωμα · και η συντήρηση ως μεταρρύθμιση ... (!)

Διότι στην Ελλάδα , ακόμα και μιά στέγη , μπορεί να γίνει πολιτικό αφήγημα ... (!)     {Οποία Φαιδρότης!}
Αρκεί να "στάζει" … αρκετά χρόνια πριν ... !

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;