Opinion Zone

Άμισθος συνεργάτης — η ανάπτυξη περνάει από τον εθελοντισμό

Άμισθος συνεργάτης  —  η ανάπτυξη περνάει από τον εθελοντισμό

Στην Θεσσαλία, η "ανάπτυξη" προχωρά ...
Όχι απαραίτητα με πόρους, όχι με δομές  —  αλλά με κάτι πολύ πιό πολύτιμο ...
 ... Τούς άμισθους συνεργάτες!

Ο Περιφερειάρχης, ανακοινώνει – μ' εμφανή ικανοποίηση – την ένταξη του Γιώργου Εμμανουήλ στο επιτελείο του. 
Και όχι απλώς ένταξη  —  «σημαντική προσθήκη».
Διότι – όπως όλοι γνωρίζουμε – τίποτα δεν προσδίδει μεγαλύτερη αξία σ' ένα επιτελείο, από έναν συνεργάτη άνευ μισθού.

Η έννοια του «άμισθου επιστημονικού συνεργάτη» είναι από μόνη της, ένα μικρό θαύμα της ελληνικής διοίκησης.
Ένας άνθρωπος μ' εμπειρία σ' ευρωπαϊκά προγράμματα, διεθνείς συνεργασίες και διαχειριστικές αρχές · καλείται να συμβάλει  —όχι απλώς δωρεάν —  αλλά «με όρους εθελοντισμού»!
Δηλαδή, η ανάπτυξη της Περιφέρειας, στηρίζεται στο φιλότιμο ... (!)

Καί τί δέν θά κάνει πιά, αυτός ο νέος συνεργάτης ...
Θά επιλαμβάνεται των:
—  Περιφερειακού Πόλου Καινοτομίας ...
—  Αγροδιατροφικής Σύμπραξης ... 
—  Μεσογειακής διατροφής ...
—  των διεθνών συνεδρίων.
Σύμπαν ολόκληρο δραστηριοτήτων , σχεδίων και στρατηγικών  —  όλα χωράνε στο ίδιο δελτίο τύπου.
Όλα περιμένουν να υλοποιηθούν από έναν άνθρωπο που – επισήμως – δεν πληρώνεται.

Αλλά, άς μην είμαστε άδικοι , αφού η λέξη-κλειδί εδώ, είναι η 'ανθεκτικότητα' ...(!)

Και πράγματι, χρειάζεται μεγάλη 'ανθεκτικότητα', ίνα λειτουργεί ένα διοικητικό σύστημα, βασιζόμενο στον εθελοντισμό, ώστε να καλύψει κρίσιμους τομείς ανάπτυξης.

Η ανακοίνωση συνοδεύεται, φυσικά, από ευχαριστίες. 
Ο κ. Εμμανουήλ ευχαριστεί, για την «τιμητική πρόταση»  —  μιά φράση, που στην ελληνική διοικητική πραγματικότητα μεταφράζεται περίπου ως «δουλειά υπάρχει, χρήματα όχι» ... (!)

Τό πλέον ενδιαφέρον, όμως, είναι το ευρύτερο μήνυμα , ότι η εμπειρία, η τεχνογνωσία και η ευρωπαϊκή προοπτική, μπορούν να αξιοποιηθούν άνευ κόστους ... (!)
Άν αυτό δεν είναι καινοτομία, τότε τι είναι;
Ίσως τελικά η Θεσσαλία να δείχνει τον δρόμο , όχι μόνον στην "ανάπτυξη", αλλά και σ' ένα νέο "οικονομικό μοντέλο" ... (!)
Ένα μοντέλο , όπου οι θέσεις είναι σημαντικές, οι τίτλοι εντυπωσιακοί, τα σχέδια φιλόδοξα  —  και οι αμοιβές προαιρετικές ...

Διότι στην Ελλάδα, η μεγαλύτερη επένδυση δεν είναι τα χρήματα ...

... Είναι η υπομονή!

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;