Κόσμος

Βουλιάζει στο χρέος η Γαλλία: Ξεπέρασε τα 3,5 τρισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο 2026

Βουλιάζει στο χρέος η Γαλλία: Ξεπέρασε τα 3,5 τρισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο 2026

Το πρώτο τρίμηνο του 2026, το δημόσιο χρέος της Γαλλίας ξεπέρασε το όριο των 3,5 τρισεκατομμυρίων ευρώ, φτάνοντας τα 3,536,1 τρισ. ευρώ και ανέρχεται πλέον στο 117,5% του ΑΕΠ, σύμφωνα με το INSEE, το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής και Οικονομικών Μελετών της χώρας.

Η Γαλλία έχει δεσμευτεί έναντι των Βρυξελλών να μειώσει το δημόσιο έλλειμμά της σε λιγότερο από 3% του ΑΕΠ έως το 2029. Με βάση αυτή τη δέσμευση, που κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι ότι μπορεί να υλοποιηθεί, το γαλλικό δημόσιο χρέος θα κορυφωνόταν περίπου στο 118,7% του ΑΕΠ το 2027 και το 2028 και, στη συνέχεια, θα μειωνόταν στο 118% το 2029. Από την άλλη πλευρά, τα επιτόκια δανεισμού της Γαλλίας για 10 χρόνια βρίσκονται πλέον στο 3,7%. Μεγαλύτερα επιτόκια δανεισμού εμφανίζουν στην παρούσα φάση εντός της ευρωζώνης η Μάλτα, η Λετονία και η Λιθουανία.

Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ότι το ποσό των τόκων που πρέπει να καταβάλλει η Γαλλία κάθε χρόνο αυξάνεται ραγδαία. Από τα 35,8 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2020 έχει ήδη αυξηθεί στα 50,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2025. Αναμένεται να φτάσει περίπου τα 59 δισεκατομμύρια ευρώ το 2026 και τα 77 δισεκατομμύρια ευρώ το 2028. Οι πληρωμές τόκων «θα γίνουν τότε πολύ πιθανόν το μεγαλύτερο στοιχείο δαπανών στον κρατικό προϋπολογισμό», προβλέπει ο Ρεπουμπλικάνος βουλευτής Φιλίπ Ζουβέν, γενικός εισηγητής για τον προϋπολογισμό του 2027.

«Αν η Γαλλία ήθελε να αποπληρώσει αυτό το χρέος μονομιάς, θα έπρεπε, για παράδειγμα, να πουλήσει όλα τα αποθέματά της σε χρυσό, καθώς και όλες τις εισηγμένες και μη εισηγμένες μετοχές της (EDF, Engie, Airbus κ.λπ.), καθώς και όλα τα δημόσια κτίρια και τη γη της… και ακόμη και αυτό μπορεί να μην είναι αρκετό», τονίζει χαρακτηριστικά σε σημερινό (25/6) δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα Le Monde.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;