Κόσμος

Βρυξέλλες: Παρουσιάστηκε φάτνη χωρίς πρόσωπα σε Χριστό, Παναγία και Ιωσήφ Έντονες αντιδράσεις

Βρυξέλλες: Παρουσιάστηκε φάτνη χωρίς πρόσωπα σε Χριστό, Παναγία και Ιωσήφ  Έντονες αντιδράσεις

Το νέο καλλιτεχνικό έργο Les Etoffes de la Nativite (Τα Υφάσματα της Γέννησης), που παρουσιάστηκε την Παρασκευή στις Βρυξέλλες, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και δημόσιο διάλογο. Πολλοί πολίτες και οργανώσεις το χαρακτήρισαν προσβολή στη χριστιανική κληρονομιά, καταγγέλλοντας την

Το νέο καλλιτεχνικό έργο Les Etoffes de la Nativite (Τα Υφάσματα της Γέννησης), που παρουσιάστηκε την Παρασκευή στις Βρυξέλλες, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και δημόσιο διάλογο. Πολλοί πολίτες και οργανώσεις το χαρακτήρισαν προσβολή στη χριστιανική κληρονομιά, καταγγέλλοντας την απομάκρυνση από την παραδοσιακή απεικόνιση της φάτνης.

Αντί για τη γνωστή ιερή σκηνή, η νέα φάτνη αποτελεί μια ημιδιαφανή εγκατάσταση, δημιουργημένη εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα υφάσματα. Το έργο υπογράφει η αρχιτέκτονας εσωτερικών χώρων των Βρυξελλών, Βικτόρια-Μαρία Γκέιερ, η οποία επιδίωξε να δώσει μια σύγχρονη και οικολογική διάσταση στην παράδοση.

Η ριζοσπαστική αλλαγή εντοπίζεται στις ίδιες τις μορφές της Γέννησης. Οι φιγούρες της Παναγίας, του Ιωσήφ, του Θείου Βρέφους και των υπόλοιπων προσώπων δεν διαθέτουν πρόσωπα. Αντί αυτών, οι καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν ένα μωσαϊκό από υφάσματα σε αποχρώσεις του μπεζ και του καφέ.

Όπως εξήγησε η ομάδα σχεδιασμού, στόχος της επιλογής ήταν να εκφραστεί ένας συμπεριληπτικός συνδυασμός όλων των τόνων δέρματος, ώστε ο καθένας να μπορεί να αναγνωρίζει τον εαυτό του. Η προσέγγιση αυτή, σύμφωνα με τους δημιουργούς, αποσκοπεί στην ενίσχυση της ενότητας και της πολυπολιτισμικότητας.

Παρά τις προθέσεις των καλλιτεχνών, η εγκατάσταση προκάλεσε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί σχολίασαν ότι η φιγούρα της Παναγίας θύμιζε μουσουλμάνα γυναίκα, λόγω του τρόπου που ήταν καλυμμένη, γεγονός που πυροδότησε περαιτέρω συζητήσεις για τα όρια της καλλιτεχνικής ελευθερίας και του σεβασμού στη θρησκευτική παράδοση.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Αν κάποιος έφτιαχνε ταινία με τίτλο «Ο Τσε των Θεσσαλικών Πεδιάδων», ο Δημήτρης Κουρέτας θα απαιτούσε να παίξει τον ρόλο του εαυτού του.
Και πώς να τον αδικήσεις;
Με τέτοιο πάθος, τέτοιο ύφος “επαναστάτη”, τέτοια φωτογένεια πάνω στο τρακτέρ  —  θα νόμιζε κάποιος, ότι παλεύει για την ανατροπή του καθεστώτος.
Αν φυσικά η επανάσταση γινόταν με δηλώσεις , κι’ όχι με έργα...
THINK TANK

1. Αντί για επιστολές και φωτογραφίες στα τρακτέρ, ποια συγκεκριμένα, μετρήσιμα αποτελέσματα έχει φέρει η Περιφέρεια στους αγρότες μέσα σε 14 μήνες θητείας;
(Ένα έργο, μία αλλαγή, μία ουσιαστική νίκη, ποια είναι;)

2. Ποιος ακριβώς ευθύνεται για τα €50 εκατ. που “αγνοούνται”; Και, αν ο Περιφερειάρχης το γνωρίζει, γιατί δεν έχει προχωρήσει σε: έλεγχο, θεσμική καταγγελία, δημόσια σύγκρουση; Πόσο “αγώνας” είναι ένας αγώνας χωρίς καμία πράξη πίεσης;

3. Ποια μέτρα έχει λάβει η Περιφέρεια απέναντι στους μηχανισμούς αισχροκέρδειας στο βαμβάκι, τις πομόνες και το κόστος παραγωγής;
Οι διαπιστώσεις είναι εύκολες. Η δράση πού βρίσκεται; Αν γνωρίζει «ποιος την καρπώνεται», γιατί δεν τον κατονομάζει; Αν δεν γνωρίζει, γιατί δεν κάνει τους απαραίτητους ελέγχους;

designed & hosted by
32bit Creative Studio