Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου για μια ακόμη φορά απέρριψε τη δημιουργία παλαιστινιακού κράτους.
Η κατάσταση στη Γάζα παραμένει δραματική
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός έγραψε σε ανάρτησή του στα social media ότι «δεν θα δημιουργηθεί κανένα παλαιστινιακό κράτος μεταξύ της θάλασσας και του Ιορδάνη».
Στην ίδια ανάρτηση, ο Νετανιάχου τόνισε: «Σε αυτή τη στιγμή, μετά από χρόνια δύσκολων δοκιμασιών, απέναντι σε εχθρούς από έξω και μεγάλες προκλήσεις από μέσα, το κράτος του Ισραήλ χρειάζεται μια κυβέρνηση που θα ενώσει το μεγαλύτερο μέρος του λαού γύρω από έναν σαφή, υπεύθυνο και εθνικό δρόμο.
Σκοπός μου είναι να σχηματίσω μια ευρεία εθνική κυβέρνηση, που θα βασίζεται σε μια όσο το δυνατόν ευρύτερη συναίνεση στα κεντρικά ζητήματα που θα καθορίσουν το μέλλον μας για γενιές».
Η ανάρτηση του Νετανιάχου:
ישראל זקוקה ממשלה לאומית רחבה – וזו הממשלה שאקים.
בעת הזאת, אחרי שנים של מבחנים קשים, מול אויבים מבחוץ ואתגרים גדולים מבפנים, מדינת ישראל זקוקה לממשלה שתאחד את רוב העם סביב דרך ברורה, אחראית ולאומית.
בכוונתי להקים ממשלה לאומית רחבה, שתישען על הסכמה רחבה ככל האפשר בנושאים…
— Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו (@netanyahu) June 28, 2026
Πολλές σοροί κάτω από τα ερείπια στη Γάζα
Ο Χάνι Μαχμούντ μεταδίδει από την πόλη της Γάζας για το Al Jazeera:
«Σε μια από τις πιο πολυσύχναστες γειτονιές της πόλης της Γάζας, χιλιάδες άνθρωποι είχαν χτίσει τη ζωή τους.
Τα παιδιά έκαναν ποδήλατο σε αυτούς τους δρόμους, οι μαθητές πήγαιναν με τα πόδια στο σχολείο και οι άνθρωποι άνοιγαν τα καταστήματά τους κάθε πρωί, περιμένοντας μια ακόμη συνηθισμένη μέρα.
Σήμερα, μετά από δυόμισι χρόνια πολέμου και πράξεων γενοκτονίας, σχεδόν κάθε στοιχείο που κάποτε χαρακτήριζε αυτή την κοινότητα έχει εξαφανιστεί.
Δεν είναι απλώς ένα πεδίο ερειπίων, είναι τα απομεινάρια σπιτιών, σχολικών αιθουσών, χώρων εργασίας και των αμέτρητων προσωπικών αναμνήσεων που κάποτε υπήρχαν εδώ.
Η αποκατάσταση απέχει πολύ από το να έχει ολοκληρωθεί στις περιοχές έξω από τη λεγόμενη ‘Κίτρινη Γραμμή’ του ισραηλινού στρατού.
Και δεν είναι μόνο οι περιοχές εντός της ‘Κίτρινης Γραμμής’ όπου αγνοούνται άνθρωποι.
Ακόμη και σε αυτή την περιοχή, καθώς πολλές οικογένειες προσπαθούσαν να επιστρέψουν στα σπίτια τους, πολλοί αγνοούνται κάτω από αυτούς τους σωρούς ερειπίων.
Και λόγω της έλλειψης μηχανημάτων και εξοπλισμού για την ανάσυρση αυτών των σορών, πολλές από αυτές παραμένουν θαμμένες κάτω από τα ερείπια.
Οι Παλαιστίνιοι ζουν πλέον μόνο στο 36% της Γάζας, αλλά ακόμη και μέσα σε αυτό το τμήμα, πέρα από την ‘Κίτρινη Γραμμή’, κανένα μέρος δεν είναι πραγματικά ασφαλές».
Πηγή: in.gr

