Με τον Ντόναλντ Τραμπ να προαναγγέλλει πως θα πάει στην Τουρκία με κάτι που θα κάνει τον Ερντογάν «πολύ χαρούμενο» μια δικομματική ομάδα νομοθετών της Βουλής των Ηνωμένων Πολιτειών προτρέχει και προτρέπει την κυβέρνηση των ΗΠΑ να μην εγκρίνει την πώληση μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Άγκυρα.
Υποστηρίζει ότι μια τέτοια κίνηση θα έστελνε λάθος μηνύματα σε παραδοσιακούς συμμάχους των ΗΠΑ «όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και το Ισραήλ» και προειδοποιεί ότι η συνεχιζόμενη κατοχή από την Άγκυρα του ρωσικής κατασκευής συστήματος αεράμυνας S-400 αποτελεί σοβαρή απειλή για την αμερικανική στρατιωτική τεχνολογία.
Επιστολή σε Ρούμπιο – Χέγκσεθ για τα F-35 στην Τουρκία
Σύμφωνα με την ισραηλινή εφημερίδα Jerusalem Post «σε επιστολή που εστάλη στον Υπουργό Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο και στον Υπουργό Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ, οι νομοθέτες υποστήριξαν ότι η προώθηση της πώλησης θα έθετε σε κίνδυνο την αμερικανική εθνική ασφάλεια, θα αποδυνάμωνε την εμπιστοσύνη μεταξύ βασικών περιφερειακών συμμάχων και θα ανταμείβε την Τουρκία παρά τις μακροχρόνιες ανησυχίες για τους αμυντικούς δεσμούς της με τη Μόσχα».
Στην επιστολή του προειδοποιούν ότι το ρωσικό αμυντικό σύστημα «αποτελεί άμεση απειλή για τα αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων των F-16 και F-35, επιτρέποντας στις ρωσικές μυστικές υπηρεσίες να αποκτήσουν πληροφορίες για ευαίσθητες αμερικανικές τεχνολογίες εάν αυτά τα συστήματα λειτουργούν παράλληλα».
Οι νομοθέτες προειδοποίησαν επίσης ότι η έγκριση της πώλησης θα υπονόμευε την αξιοπιστία των ΗΠΑ έναντι των συμμάχων που έχουν υποστηρίξει σταθερά τα στρατηγικά συμφέροντα της Ουάσιγκτον στην Ανατολική Μεσόγειο.
«Μια τέτοια απόφαση θα έστελνε επίσης λάθος μήνυμα στους συμμάχους και τους εταίρους της Αμερικής. Βασικοί εταίροι των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ, έχουν σταθερά ευθυγραμμιστεί και υποστηρίξει τα συμφέροντα ασφαλείας των ΗΠΑ», αναφέρουν.
Πηγή: in.gr

