Κόσμος

Αυστραλία: Διπλασιάζει τα πρόστιμα για παραβίαση της απαγόρευσης των κοινωνικών δικτύων στους ανήλικους

Αυστραλία: Διπλασιάζει τα πρόστιμα για παραβίαση της απαγόρευσης των κοινωνικών δικτύων στους ανήλικους

Η Αυστραλία θα διπλασιάσει το πρόστιμο που επιβάλλεται στις πλατφόρμες που παρακάμπτουν την ιστορική απαγόρευσή της των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τους κάτω των 16 ετών, σε σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ, καθώς αυξάνονται τα στοιχεία πως το μέτρο έχει μικρό αντίκτυπο στη χρήση από τους εφήβους.

«Είναι ξεκάθαρο πως οι τεχνολογικοί κολοσσοί δεν κάνουν αρκετά για να συμμορφωθούν με τον νόμο»

Η νέα νομοθεσία θα αυξήσει το πρόστιμο σε ένα μέγιστο ποσό 99 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας για επανειλημμένες παραβιάσεις κανονισμών και θα δώσει στον ψηφιακό εποπτικό φορέα αυξημένες εξουσίες για τον περιορισμό των πλατφορμών, ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αυστραλιανή ρυθμιστική αρχή διερευνά αυτήν τη στιγμή τις ενδεχόμενες παραλείψεις εκ μέρους των Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok και YouTube, διευκρίνισε η κυβέρνηση σε ένα δελτίο Τύπου.

«Είναι ξεκάθαρο πως οι τεχνολογικοί κολοσσοί δεν κάνουν αρκετά για να συμμορφωθούν με τον νόμο: υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά παιδιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε ο πρωθυπουργός της χώρας Άντονι Αλμπανέζε.

«Αυτές οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε οποιαδήποτε αδυναμία των επιχειρήσεων μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς τις υποχρεώσεις τους», υπογράμμισε.

Το ερώτημα κατά πόσο η αυστραλιανή νομοθεσία θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μοντέλο για τον περιορισμό της συνεχώς αυξανόμενης δύναμης των τεχνολογικών κολοσσών προκαλεί ενδιαφέρον σε παγκόσμια κλίμακα.

Πολλές χώρες έχουν υιοθετήσει ή εξετάζουν επί του παρόντος παρόμοιες απαγορεύσεις, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ινδονησίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Νέας Ζηλανδίας.

Η Αυστραλία κατηγορεί τις πλατφόρμες ότι δεν κάνουν όσα πρέπει για να τηρήσουν τον νόμο σχετικά με τη χρήση των social media από παιδιά.

Κόλπα και καταστρατηγήσεις

Όμως, η απαγόρευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τους κάτω των 16 ετών στην Αυστραλία δεν έχει παρά ελάχιστο αντίκτυπο στις συνήθειες περιήγησης των εφήβων, διαπίστωσε την Πέμπτη μια ομάδα ερευνητών με έδρα την Αυστραλία, σε μια μελέτη που δημοσίευσε το British Medical Journal (BMJ).

Οι ερευνητές ρώτησαν περισσότερους από 400 νεαρούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης λίγο πριν από την εφαρμογή των περιορισμών, κατόπιν εκ νέου τρεις μήνες αργότερα.

Λίγες αλλαγές παρατηρήθηκαν στους χρήστες ηλικίας 12-13 ετών, μια μικρή πτώση διαπιστώθηκε στους 14-15 ετών, ενώ μια αύξηση της χρήσης στους 16 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι χρήστες παρέκαμπταν τους περιορισμούς χρησιμοποιώντας λογαριασμούς που είναι εγγεγραμμένοι στο όνομα ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας, δημιουργώντας ψεύτικους λογαριασμούς ή μέσω συνδέσεων από ιδιωτικούς browser.

Η κυβέρνηση επιβεβαιώνει πως είναι προφανές ότι η ρυθμιστική αρχή (eSafety Commissioner) χρειάζεται μεγαλύτερες εξουσίες, ακόμα κι αν πέντε εκατομμύρια λογαριασμοί που κατέχουν άτομα κάτω των 16 ετών έχουν μπλοκαριστεί αφότου τέθηκε σε ισχύ η απαγόρευση τη 10η Δεκεμβρίου.

Βάσει αυτής της νέας νομοθεσίας, ο επίτροπος για τη διαδικτυακή ασφάλεια θα μπορεί να αναγκάσει τις εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να παράσχουν αποδεικτικά στοιχεία για όσα έχουν εφαρμόσει με στόχο να εμποδίσουν τους κάτω των 16 ετών να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό.

Θα έχει την εξουσία να απαιτεί πληροφορίες και έγγραφα από πλατφόρμες, αλλά και από τρίτους, όπως παρόχους επαλήθευσης ηλικίας ή καταστήματα εφαρμογών.

Αιχμές από την υπουργό Επικοινωνιών στην Αυστραλία

H υπουργός Επικοινωνιών Ανίκα Γουέλς εξήγησε πως δεν είναι ικανοποιημένη με τις πλατφόρμες.

«Είναι σαφές σε εμένα πως οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης υιοθετούν κόλπα κατευθείαν από το εγχειρίδιο των τεχνολογικών κολοσσών και κάνουν τα απολύτως απαραίτητα για να τα βγάλουν πέρα», δήλωσε η υπουργός.

Ολοένα και περισσότερες μελέτες καταδεικνύουν πως ο υπερβολικός χρόνος που αφιερώνεται στο διαδίκτυο είναι επιζήμιος για την ευημερία των εφήβων και η απαγόρευση στην Αυστραλία έχει χαιρετιστεί με ενθουσιασμό από γονείς που είχαν κουραστεί να βλέπουν τα παιδιά τους «κολλημένα» στα τηλέφωνά τους.

Οι περισσότερες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες έχουν δεσμευτεί να συμμορφωθούν με τον νόμο, αλλά προειδοποιούν ότι θα μπορούσαν να ωθήσουν τους εφήβους προς λιγότερο ρυθμιζόμενες και πιο επικίνδυνες πλατφόρμες.

Είναι αποκλειστικά υπεύθυνες για την επαλήθευση ότι οι χρήστες με έδρα την Αυστραλία είναι τουλάχιστον 16 ετών.

Κάποιες λένε ότι χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) για να προσδιορίσουν την ηλικία από φωτογραφίες και ορισμένοι χρήστες μπορεί να επιλέξουν να ανεβάσουν ένα έγγραφο ταυτοποίησης.

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Σημείο αναφοράς για την εκπαιδευτική ρομποτική και την καινοτομία αποτελεί αυτό το Σαββατοκύριακο ο Βόλος, καθώς στις εγκαταστάσεις της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διεξάγεται ο διεθνής διαγωνισμός ROBOTEX EU MED & BALKAN 2026, η μεγαλύτερη διοργάνωση του είδους της στα Βαλκάνια.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;