Ελλάδα

Στους δρόμους πάλι οι αγρότες στα Μάλγαρα – «Είμαστε ένα βήμα πριν την καταστροφή»

Στους δρόμους πάλι οι αγρότες στα Μάλγαρα – «Είμαστε ένα βήμα πριν την καταστροφή»

Στους δρόμους βγήκαν, για μία ακόμη φορά, οι αγρότες σε αρκετές περιοχές της χώρας, οι οποίοι διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος παραγωγής, ενώ ζητούν και την πληρωμή από οφειλές και επιδοτήσεις που, όπως λένε, έχει καθυστερήσει.

Σύμφωνα με το thesspost, oι αγρότες από τα Μάλγαρα, τα Κύμινα, τη Χαλάστρα και άλλα χωριά της δυτικής Θεσσαλονίκης συγκεντρώθηκαν με τα τρακτέρ τους σήμερα στις 11 το πρωί στην πλατεία Μαλγάρων, ενώ αργότερα μετακινήθηκαν προς τον κόμβο των Μαλγάρων, με σκοπό να κλείσουν συμβολικά ένα ρεύμα της Εθνικής Οδού.

Η Αστυνομία, όμως, παρέταξε κλούβα των ΜΑΤ κάθετα στον δρόμο, δημιουργώντας φράγμα και εμποδίζοντας τα τρακτέρ να βγουν πάνω στο οδόστρωμα της Εθνικής Οδού.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Κυμίνων Μαλγάρων και ορυζοπαραγωγός, Κώστας Σέφης, μετέφερε την αγωνία των αγροτών της περιοχής, μιλώντας στο thesspost: «Είμαστε σε λίγο χειρότερη κατάσταση από αυτήν που ήμασταν τον χειμώνα. Βγαίνουμε σήμερα στους δρόμους για να υπενθυμίσουμε ότι τα προβλήματά μας παραμένουν άλυτα και είμαστε ένα βήμα πριν τη καταστροφή. Η κυβέρνηση δεν έχει δώσει καμία λύση, ούτε καν αυτά που μας υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας τον χειμώνα. Αντιθέτως, το μόνο που πήραμε είναι οι… δικογραφίες για την περίοδο των κινητοποιήσεων που ήμασταν στον δρόμο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι εκατό χιλιάδες τόνοι ρυζιού παραμένουν αδιάθετοι στα Σιλό των Κυμίνων, της Χαλάστρας και των Μαλγάρων. Αυτό που τονίζουν οι αγρότες είναι ότι έχει αυξηθεί κατά πολύ το κόστος της παραγωγής, κατά 30% το πετρέλαιο και 20% οι τιμές στα φυτοφάρμακα.

Παράλληλα, σημειώνουν ότι τα 70 ευρώ ανά στρέμμα, τα οποία όπως τονίζουν υποσχέθηκε η κυβέρνηση να δώσει στους παραγωγούς, δεν τα έχουν εισπράξει ακόμη.

Η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων (ΠΕΜ) έχει εξαγγείλει τριήμερο κινητοποιήσεων και δράσεων, που ξεκίνησε από χθες 23 έως και αύριο, 25 Ιουνίου, καλώντας σε «αγώνα για την επιβίωση» των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα.

Τα αιτήματα των αγροτών

Η ΠΕΜ ζητάει να δοθεί τώρα, υπό τη μορφή αναπλήρωσης εισοδήματος, το 1 δισεκατομμύριο ευρώ που, με βάση τους υπολογισμούς της ίδιας της κυβέρνησης και της ΕΕ, «έχει υπεξαιρεθεί και χαθεί από τις τσέπες μας τα τελευταία 7 χρόνια, λόγω του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ».

Παράλληλα, απαιτεί άμεσα:

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;