Αρκετές δεκάδες μαθητές κατάφεραν να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες άνω των 19.000 μορίων και να μπουν πανηγυρικά στις σχολές της επιλογής τους. Το μυστικό τους ήταν η σωστή προετοιμασία και η στοχοπροσήλωση.
Οι περισσότεροι μαθητές έκαναν σαφές πως οι βαθμολογίες τους δεν ήταν αποτέλεσμα μιας καλής χρονιάς, αλλά ένας διαρκής αγώνας από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου. Μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας, μίλησαν σε τοπικά μέσα και μοιράστηκαν το μυστικό της επιτυχίας.
Η Ιωάννα Παπακώστα αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις συγκεντρώνοντας 19.780 μόρια, η οποία θέλει να πάει στην ιατρική. Η ίδια ανέφερε πως περίμενε πως θα είχε καλούς βαθμούς αλλά όχι τόσο καλούς. Συγκεκριμένα δήλωσε στο onlarissa.gr: «περίμενα πως έχω γράψει καλά αλλά δεν περίμενα αυτόν το βαθμό. Το σχολείο μας προετοίμασε κατάλληλα και είμαι πραγματικά ευγνώμων γι’ αυτό».
Ανέφερε ότι την βοήθησε το συστηματικό διάβασμα σε βάθος ετών και πως δεν ήταν αποτέλεσμα της φετινής σχολικής χρονιάς. «Σίγουρα βοηθάει το συστημικό διάβασμα, αλλά το Σάββατο χρειάζεσαι μια έξοδο και να συναναστρέφεσαι με φίλους». Γνωρίζει σε ποιες σχολές θα δηλώσει, καθώς ήξερε από πολύ μικρή τι επάγγελμα ήθελε να ακολουθήσει. Μένει μονάχα να αποφασίσει αν θα βρεθεί στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.
Η Ιωάννα Παπακώστα.
Από τις κορυφαίες επιδόσεις στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις πέτυχε η Ροδίτισσα Μαρία – Μιχαέλα Χαιρέτη, συγκεντρώνοντας 19.710 μόρια, η οποία μίλησε στην rodiaki.gr. «Αισθάνομαι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση, διότι με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δικαιώνονται οι κόποι και οι προσπάθειες πολλών χρόνων», όπως είπε.
«Νιώθω διπλά υπερήφανη, καθώς κατάφερα να ολοκληρώσω αυτή τη διαδρομή και να πετύχω τον στόχο μου στηριζόμενη στις δικές μου δυνάμεις και στα εφόδια του σχολείου μου», δήλωσε.
Η αριστούχος μαθήτρια δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει θερμά τους καθηγητές της «για τη στήριξη και την καθοδήγηση που της παρείχαν σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας της», παράλληλα, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς τους γονείς της, τη γιαγιά της και τον νονό της για την αγάπη και τη διαρκή υποστήριξή τους όλα αυτά τα χρόνια.
Η Μαρία Μιχαέλα Χαιρέτη που μίλησε στην Ροδιακή.
Ο Αντώνης Παπανικολάου από την Νέα Ιωνία Βόλου συγκέντρωσε στις πανελλαδικές 19.660 μόρια, γράφοντας 20 στη Βιολογία, 20 στη Φυσική, 18,4 στην Έκθεση και 19.9 στη Χημεία.
«Περίμενα ότι τα πήγα καλά, όμως δεν περίμενα τόσο καθώς είχα αμφιβολίες για την Έκθεση, που είναι πιο υποκειμενικό μάθημα», είπε ο αριστούχος. Ο ίδιος χαρακτήρισε τη χρονιά, που μόλις έκλεισε επιτυχημένα ως απαιτητική, που ήθελε συστηματικό διάβασμα, όπως είπε στο magnesianews.
«Χρειάζονταν συστηματικό διάβασμα, 5 ωρών καθημερινά αλλά και ξεκούραση. Δεν αισθάνομαι ότι στερήθηκα πολλά, καθώς μέχρι στον Μάιο έβγαινα 2-3 φορές τον μήνα», τόνισε ο Αντώνης.
O Γιάννης Λάλος από την Μυτιλήνη συγκέντρωσε μέσο όρο 19,3 στην Ομάδα Προσανατολισμού Υγείας, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα. Μιλώντας stonisi.gr, ο Γιάννης Λάλος εμφανίστηκε συγκρατημένος, σημειώνοντας ότι η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα απαιτητική.
«Είχε περισσότερη πίεση η φετινή χρονιά, ήθελε περισσότερο διάβασμα, αλλά στο τέλος βγήκε», ανέφερε, προσθέτοντας ότι στην αρχή της προετοιμασίας του δεν ακολουθούσε αυστηρό πρόγραμμα, το οποίο όμως διαμόρφωσε όσο πλησίαζαν οι εξετάσεις.
Ο επόμενος στόχος του είναι πλέον η Ιατρική Σχολή, με προτίμηση την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. «Θέλω να ασχοληθώ με την Ιατρική. Θα περάσω είτε στην Αθήνα είτε στη Θεσσαλονίκη και μετά θα αποφασίσω ποια πόλη», δήλωσε.
«Από μικρός μου άρεσε αυτό το πράγμα. Είναι ωραίο να βοηθάς τους ανθρώπους. Προφανώς λαμβάνεις υπόψη και την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά κυρίως μου αρέσει αυτό το λειτούργημα», είπε, κάνοντας τους συνανθρώπους του να νιώσουν λίγο πιο ασφαλείς, που υπάρχουν παιδιά που ήδη σκέφτονται και αποκαλούν την ιατρική «λειτούργημα».
Ο Μάριος Άγγελος Σταματής αναδείχθηκε πρώτος στη Λέσβο στην κατεύθυνση των Θετικών Σπουδών και κατέγραψε τη δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία συνολικά στο νησί. Συγκέντρωσε 19.293 μόρια, επιβεβαιώνοντας με τις επιδόσεις του τη σταθερή και μεθοδική προσπάθεια που κατέβαλε όλα τα προηγούμενα χρόνια, όπως αναφέρει στην κάμερα της ιστοσελίδας stonisi.gr. Στα Μαθηματικά έγραψε 19,7, στη Φυσική 19,8, στη Χημεία 19,3 και στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 17,9.
Η Λαμπρινή Γκανάτσα, συγκέντρωσε 19.250 μόρια, γράφοντας άριστα 20 στα Μαθηματικά, 19,8 στη Φυσική, 19 στη Χημεία και 18,2 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και εισάγεται στην πρώτης της επιλογή της Ιατρική του ΑΠΘ. «Είμαι πολύ χαρούμενη και ανυπομονώ να περάσω την πόρτα της Ιατρικής», όπως είπε στην ιστοσελίδα Voria, προσθέτοντας πως δεν έχει αποφασίσει ακόμη για την ειδικότητα που θα ήθελε να ακολουθήσει ή αν θα δοκιμάσει την τύχη της στο εξωτερικό.
Μάλιστα ήταν η δεύτερη φορά που έδωσε Πανελλήνιες. «Τη δεύτερη χρονιά τα βλέπεις αλλιώς τα πράγματα. Δεν είχα τις καθημερινές υποχρεώσεις στο σχολείο, είχα περισσότερο χρόνο να αφοσιωθώ μόνο στα 4 μαθήματα των εξετάσεων και φυσικά είχα την εμπειρία τού τι γράφει ο μαθητής και πώς βαθμολογεί ο καθηγητής. Ήταν σημαντικά εφόδια αυτά».
«Θεωρώ πως οι μαθητές πρέπει να έχουν βάσεις ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν είναι η προσπάθεια μιας χρονιάς, όσο και να το παλέψεις, αν δεν έχεις το υπόβαθρο δεν μπορείς να προχωρήσεις», μας λέει και στέλνει το μήνυμα: παιδιά να είστε ψύχραιμοι και συγκεντρωμένοι στον στόχο».
«Θέλω να ασχοληθώ με τον προγραμματισμό και το ΑΙ» λέει ο Φίλιππος-Άγγελος Μπίκιας, που με 19.120 μόρια εισάγεται στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ.
«Νομίζω ότι οι βάσεις που είχα από τα γυμνασικά μου χρόνια, αλλά και ο πρωταθλητισμός με βοήθησαν να επικεντρωθώ στον στόχο μου», λέει στη Voria. To 19,8 στη Χημεία, το 19,6 στη Φυσική, το 18,9 στα Μαθηματικά και το 17,5 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία του επιτρέπουν να περάσει και μάλιστα άνετα στην πρώτη του επιλογή. Όσο για το μέλλον, δεν αποκλείει να φύγει για περαιτέρω σπουδές στο εξωτερικό και ονειρεύεαι «να έχω μια δική μου εταιρεία και να ασχολούμαι με τον προγραμματισμό και την Τεχνητή Νοημοσύνη».
Η χρονιά που πέρασε ήταν «δύσκολη και απαιτούσε θυσίες», αλλά ο 18χρονος όπως λέει «ήμουν ψύχραιμος και συγκεντρωμένος».
Ο Φίλιππος-Άγγελος Μπίκιας.
Η Μαρία Μουσουράκη πέτυχε τον στόχο της Ιατρικής Αθηνών με 19.250 μόρια και μίλησε στη neakriti.gr.
«Γνωρίζω ότι είμαι η πρώτη σε συγκέντρωση μορίων από τα παιδιά που έγραψαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις από τα Λύκεια της Ιεράπετρας και αυτό το πέτυχα με τη δεύτερη προσπάθεια. Ο στόχος μου και πέρυσι και φέτος ήταν ξεκάθαρα η Ιατρική Αθηνών που τελικά το κατάφερα στη δεύτερη μου προσπάθεια καθώς πέρυσι έμεινα πίσω από το στόχο μου γύρω στα 3.000 μόρια. Φέτος είχα περισσότερο και πιο ποιοτικό χρόνο αφού δεν είχα μαθήματα στο σχολείο».
«Είχα ήδη μια καλά δομημένη βάση από την προηγούμενη χρονιά. Φέτος δεν μάθαινα αλλά κατανοούσα πιο εύκολα τις γνώσεις που είχα κατακτήσει και κάλυπτα τα κενά μου. Οπότε ήταν πιο εύκολο για εμένα γιατί είχα και τον χρόνο και το κατάλληλο υλικό αλλά και ένα συγκεκριμένο στόχο. Με βοήθησαν πάρα πολύ οι καθηγητές μου και η οικογένεια μου που είναι πάντα δίπλα μου όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα»
Στο ίδιο μέσο μίλησε και ο Κωνσταντίνος Μαράκης που συγκέντρωσε 19.100 μόρια.
«Η προσπάθεια των δυο τελευταίων χρόνων ανταμείφθηκε χωρίς να έχω υπολογίσει τους συντελεστές και τα ειδικά μαθήματα που έδωσα στο γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, γιατί θέλω να περάσω στην Αρχιτεκτονική.
Το διάβασμα μου ήταν πολύ μεθοδικό και οργανωμένο μέσα στην εβδομάδα. Επέλεξα να μην πάω στην πενταήμερα για να μη χάσω τις επαναλήψεις μου και να προσπαθήσω να βελτιωθώ στα ειδικά μαθήματα. Αγαπούσα πάντα τη Φυσική τη Χημεία και τα Μαθηματικά καθώς και το σχέδιο στο οποίο με βοήθησε η γιαγιά μου και η Ειρήνη Μαρκοπούλου. οπότε η Αρχιτεκτονική είναι η επιστήμη που τα συνδυάζει όλα αυτά μαζί και θα επιλέξω να σπουδάσω στην Αθήνα τελικά. Στα φοιτητικά μου χρόνια θα δουλέψει πάρα πολύ γιατί αυτή η σχολή έχει πολλές απαιτήσεις.
Ευχαριστώ πολύ για τη στήριξη τους γονείς μου, τους καθηγητές μου και τους φίλους μου, που μου έδιναν δύναμη όταν έχανα την πίστη στον εαυτό μου. Αυτοί με βοήθησαν να ιδώ καθαρά την αξία μου».
Τρίτη και τυχερή
Ο Ιγνάτιος Δαρείος Γκαφάρι, μαθητής του 5ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, χρειάστηκε να δώσει για τρίτη φορά, δείχνοντας επιμονή και στοχοπροσήλωση, μέχρι να φτάσει στη βαθμολογία που θα μπορέσει να τον βάλει στην Ιατρική Σχολή. Ο 20χρονος μιλώντας στο stonisi.gr, δεν έκρυψε ότι τις δύο προηγούμενες φορές ήταν άτυχος: «Τις προηγούμενες φορές ήμουν άτυχος. Είχα στενοχωρηθεί».
Όπως είπε καθοριστικό ρόλο φέτος έπαιξε η επίδοσή του στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, καθώς, όπως εξηγεί, η Έκθεση ήταν το μάθημα που έκανε τη διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και του χάρισε τα μόρια που χρειαζόταν για να πετύχει τον στόχο του.
«Όταν σου αρέσει κάτι, πρέπει να το κυνηγάς. Αυτό είναι το πιο ουσιώδες για μένα», είπε χαρακτηριστικά, συμβουλεύοντας τα παιδιά που δεν το κατάφεραν «να μην το βάζουν κάτω».
Ο Ιγνάτιος Δαρείος Γκαφάρι.
Με δύο 20άρια, σε Χημεία και Βιολογία, ο Μάρκος Τζίκας από το 3ο Λύκειο Ηρακλείου που μίλησε στο cretalive.gr, συγκέντρωσε 19.025 μόρια και βάζει πλώρη για την Ιατρική, ίσως στην Αθήνα.
Από το Γυμνάσιο είχε αποφασίσει να γίνει γιατρός, του αρέσει ως λειτούργημα και έχει λάβει μέρος σε αντίστοιχα προγράμματα με το σχολείο και θερινά μαθήματα της Ιατρικής σχολής Κρήτης.
Η χρονιά ήταν απαιτητική, παράλληλα με το διάβασμα έκανε πρωταθλητισμό στον δίσκο.
O Μάρκος πέτυχε και τους δύο στόχους του.
H Κατερίνα Χαραλαμπάκη με 19.125 μόρια διεκδικεί μία θέση στην Ιατρική ή την Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης όπως είπε επίσης στο cretalive. Η υποψήφια από το 3ο Λύκειο Ηρακλείου αναφέρει πως αν κανείς ακολουθεί ένα πρόγραμμα δε δέχεται μεγάλη πίεση στη διάρκεια της προετοιμασίας του. Φυσικά, χρειάστηκε να στερηθεί εξόδους, όμως, έμεινε πιστή στον στόχο της και δικαιώθηκε.
Η Κατερίνα Χαραλαμπάκη.
Πηγή: in.gr

