Οικονομία

FedHATTA: Συγκρατημένη η ζήτηση των Ελλήνων για ταξίδια την 28ηΟκτωβρίου Oι δημοφιλέστεροι προορισμοί

FedHATTA: Συγκρατημένη η ζήτηση των Ελλήνων για ταξίδια την 28ηΟκτωβρίου  Oι δημοφιλέστεροι προορισμοί

Συγκρατημένη είναι η εικόνα της ταξιδιωτικής κίνησης των Ελλήνων σε Ελληνικούς και διεθνείς προορισμούς, κατά την αργία της 28ης Οκτωβρίου. Τα Ελληνικά τουριστικά γραφεία καταγράφουν μείωση των κρατήσεων που κατά μέσο όρο διαμορφώνεται στο -30% σε σχέση με πέρυσι. Η αργία

Συγκρατημένη είναι η εικόνα της ταξιδιωτικής κίνησης των Ελλήνων σε Ελληνικούς και διεθνείς προορισμούς, κατά την αργία της 28ης Οκτωβρίου. Τα Ελληνικά τουριστικά γραφεία καταγράφουν μείωση των κρατήσεων που κατά μέσο όρο διαμορφώνεται στο -30% σε σχέση με πέρυσι.

Η αργία της 28ης Οκτωβρίου συμπίπτει με μια περίοδο που μεσολαβεί μεταξύ καλοκαιριού και Χριστουγέννων όπου παραδοσιακά καταγράφεται αυξημένη ταξιδιωτική ζήτηση, με συνέπεια οι Έλληνες καταναλωτές να περιορίζουν, προς το παρόν, τις δαπάνες τους για ταξίδια. Επιπλέον, η μείωση αποδίδεται και στο γεγονός ότι η εφετινή αργία ημερολογιακά συμπίπτει με την Τρίτη με αποτέλεσμα να μην διαμορφώνεται ένα σαφές τετραήμερο για όλους.

Ωστόσο εκτιμάται ότι πολλοί θα είναι εκείνοι που θα αναζητήσουν οργανωμένες διακοπές για την 28η Οκτωβρίου ακόμα και την τελευταία στιγμή.

Σύμφωνα με ανάλυση της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA) σε δεδομένα ζήτησης που καταγράφουν μέχρι στιγμής τα μέλη των Συνδέσμων ταξιδιωτικών γραφείων από όλη την Ελλάδα, η μείωση είναι σημαντικά μεγαλύτερη στις μεμονωμένες μετακινήσεις και ηπιότερη στα οργανωμένα πακέτα, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι αξιοποιούν τις παραθεριστικές τους κατοικίες σε διάφορους προορισμούς της Ελλάδας.

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί

Κέντρο βάρους στα ταξίδια "εντός των τειχών" αποτελούν οι ορεινοί χειμερινοί προορισμοί της χώρας και στις διεθνείς αναχωρήσεις τα μεγάλα αστικά κέντρα στην Ευρώπη.

Αναλυτικότερα, η ταξιδιωτική δραστηριότητα εντός Ελλάδας επικεντρώνεται στα Τζουμέρκα, τη Χίο, τη Βάλια Κάλντα, την Καστοριά, τη Μάνη, τη Λίμνη Πλαστήρα, το Πήλιο, την Πελοπόννησο, το Καρπενήσι, τα Ζαγοροχώρια, τα Σύβοτα, το Ναύπλιο και την Κέρκυρα.

Σημαντικό κομμάτι της ζήτησης στρέφεται σε οργανωμένες εκδρομές με πούλμαν διάρκειας 34 ημερών σε περιοχές όπως η Λακωνική Μάνη (από 368 ), τα Ζαγοροχώρια (από 399 ), τα Σύβοτα (από 405 ), τα Τζουμέρκα (από 378 ), η Καστοριά (από 369 ), οι Πρέσπες (από 421 ) και η Λίμνη Πλαστήρα (από 243 ).

Δημοφιλείς και προσιτές αποδράσεις, κοντινές στην Αθήνα με Ι.Χ., στις οποίες περιλαμβάνεται διαμονή σε τετράστερο ξενοδοχείο, είναι το Ναύπλιο (από 145 ) και το Πήλιο (από 148 ).

Αναφορικά με το εξωτερικό, η ζήτηση βρίσκεται πέριξ των περυσινών επιπέδων, με επίκεντρο τα πακέτα τεσσάρων ή πέντε ημερών για ευρωπαϊκό city break. Δημοφιλείς επιλογές των Ελλήνων είναι το Παρίσι (από 715 ) και η Disneyland (από 795 ), το Λονδίνο (από 795 ), η Πολωνία (από 745 ευρώ) και η Βουδαπέστη (από 499 ευρώ). Τα προγράμματα περιλαμβάνουν αεροπορικά εισιτήρια και ξεναγήσεις, ενώ η ζήτηση για μακρινά ταξίδια παραμένει χαμηλή.

Αυξημένο ενδιαφέρον καταγράφεται επίσης για το Ντουμπάι (από 995 ευρώ), ενώ σε πιο κοντινές επιλογές δημοφιλή είναι τα πακέτα για Ίμβρο Τένεδο (από 597 ευρώ). Παράλληλα, σταθερή παραμένει η ζήτηση για Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Πράγα και Βιέννη, αλλά και Μαρόκο και Τυνησία, με τους περισσότερους να επιλέγουν οργανωμένα προγράμματα που συνδυάζουν περιήγηση και ξενάγηση.

Ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, σχολιάζοντας την εικόνα της ζήτησης για την 28η Οκτωβρίου, δήλωσε: "Πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο διακοπών, μετά το καλοκαίρι και πριν από τα Χριστούγεννα, κατά την οποία οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους για ταξίδια οργανώνοντας μεγαλύτερες αποδράσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες αξιοποιούν τις ημέρες αυτές για ταξίδια σε περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας αλλά και στα νησιά, όπου διατηρούν παραθεριστικες οικίες. Πάντως, λόγω αυξημένης διαθεσιμότητας, οι επιλογές των Ελλήνων για κρατήσεις τελευταίας στιγμής είναι πολλές, με μεγάλες πιθανότητες να αξιοποιηθούν από μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών, βελτιώνοντας την εικόνα της ζήτησης μέσα στις επόμενες ημέρες".

Πηγή: capital.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio