Οικονομία

Επέκταση θερινής περιόδου τον Σεπτέμβριο στα περιφερειακά αεροδρόμια εκτός Σαντορίνης και Μυκόνου

Επέκταση θερινής περιόδου τον Σεπτέμβριο στα περιφερειακά αεροδρόμια εκτός Σαντορίνης και Μυκόνου

Του Στάθη Βασιλόπουλου Ήπια άνοδο, σε μονοψήφιο επίπεδο, σημείωσε η επιβατική κίνηση τόσο τον Σεπτέμβριο όσο και στο 9μηνο του 2025 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece. Το αεροδρόμιο της Σαντορίνης συνεχίζει να "βαραίνει" τη συνολική εικόνα του

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Ήπια άνοδο, σε μονοψήφιο επίπεδο, σημείωσε η επιβατική κίνηση τόσο τον Σεπτέμβριο όσο και στο 9μηνο του 2025 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece. Το αεροδρόμιο της Σαντορίνης συνεχίζει να "βαραίνει" τη συνολική εικόνα του δικτύου της εταιρείας, καθώς κατέγραψε περίπου 65.000 λιγότερους επιβάτες σε σύγκριση με πέρσι, σημειώνοντας πτώση 15,2%. Παρά τη βελτίωση των προηγούμενων μηνών, η αρνητική τάση ενισχύθηκε τον Σεπτέμβριο, μετά από διαδοχική μείωση του χάσματος από τον Απρίλιο (-27,8%) έως τον Αύγουστο (-9,4%).

Συνολικά, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Ρόδου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Μυτιλήνης και Σάμου) διακινήθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο 5,5 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 2,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Στο δίκτυο εσωτερικού η επιβατική κίνηση τον Σεπτέμβριο ήταν ενισχυμένη στο +1% και στο δίκτυο εξωτερικού στο +3,1%. Σε επίπεδο 9μηνου, η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 31,781 εκατ. από 30,969 εκατ. πέρσι, σημειώνοντας άνοδο 2,6%.

Όσον αφορά στη Μύκονο, οι Έλληνες συνεχίζουν να αποφεύγουν τις επισκέψεις στο νησί, καθώς οι υψηλές τιμές το καθιστούν δυσπρόσιτο, μετατρέποντάς το σε προορισμό για περιορισμένο και πολύ συγκεκριμένο κοινό. Πιο συγκεκριμένα, στο δίκτυο εσωτερικού, τον Σεπτέμβριο διακινήθηκαν 72.656 επιβάτες, μειωμένοι κατά 10,3% σε σύγκριση με πέρσι, ενώ στις διεθνείς πτήσεις η κίνηση άγγιξε τους 171.904 επιβάτες, ελαφρώς ενισχυμένη κατά 0,2%. Στο εννεάμηνο, συνολικά ο αριθμός των επιβατών ανήλθε σε 1,476 εκατ. έναντι 1,495 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (πτώση -1,3%).

Στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης οι ξένοι επισκέπτες, το Σεπτέμβριο διαμορφώθηκαν σε 216.906 σημειώνοντας μείωση 14,8% σε σχέση με πέρσι, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού περιορίστηκαν σε 143.586 (-15,9% έναντι του Σεπτεμβρίου 2024). Συνολικά, από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, η κίνηση στο νησί έφτασε τα 2,086 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας πτώση 15,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Η επέκταση της θερινής περιόδου τον Σεπτέμβριο ήταν εμφανής σε όλα τα αεροδρόμια- εκτός από τα αεροδρόμια Σαντορίνης και Μυκόνου- κυρίως λόγω της συνεισφοράς των πτήσεων χαμηλού κόστους από την Ryannair.

Σε θετικό έδαφος Χανιά, Ρόδος, Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη

Τα αεροδρόμια των Χανίων, της Ρόδου και της Κέρκυρας συνέχισαν την ανοδική τους πορεία τον Σεπτέμβριο. Στο αεροδρόμιο των Χανίων διακινήθηκαν 615.118 επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Από αυτούς, 520.786 ήταν διεθνείς επιβάτες (+2,4%) και 94.332 επιβάτες εσωτερικού (+10,2%). Στο 9μηνο του 2025, η συνολική επιβατική κίνηση στο "Δασκαλογιάννης" ανήλθε σε 3.548.000 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 4,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Η Ρόδος κατέγραψε 990.664 διεθνείς επιβάτες (+1,7%), ενώ στο εννεάμηνο η αντίστοιχη κίνηση έφτασε τα 6.09 εκατ. (+4,6%). Σημαντική επίδοση κατέγραψε και η Κέρκυρα (+7,8%), με τον αριθμό των διακινηθέντων επιβατών να φτάνει τους 777.238 έναντι 720.733, τον Σεπτέμβριο του 2024.

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης διατηρήθηκε και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπου το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025 διακινήθηκαν συνολικά 6,11 εκατ. επιβάτες από 5,68 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 7,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Στο δίκτυο εξωτερικού, οι επιβάτες έφτασαν τους 4,22 εκατ., ενισχυμένοι κατά 9,6% ενώ στο δίκτυο εσωτερικού ήταν 1,89 εκατ. με την αύξηση να αγγίζει το 3,2%.

Σημειώνεται ότι στο 9μηνο ο συνολικός αριθμός των πτήσεων κατέγραψε άνοδο 6,5%, φτάνοντας τις 47.246, από 44.377 πέρυσι. Τη μερίδα του λέοντος στις πτήσεις εξακολουθεί να κατέχει το εξωτερικό, με τις διεθνείς πτήσεις να αυξάνονται κατά 9,5%, φτάνοντας τις 29.594, έναντι 27.024 το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Με βάση το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην13 Δεκεμβρίου 2025, ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας επισκέφθηκε το μπλόκο των αγροτών στις Μικροθήβες, όπου τόνισε ότι τα αιτήματα των αγροτών και κτηνοτρόφων δεν περιορίζονται σε οικονομικές ενισχύσεις, αλλά αφορούν τη συνολική διασφάλιση του μέλλοντος και της βιωσιμότητας του πρωτογενούς τομέα, ασκώντας παράλληλα κριτική στην κυβερνητική πολιτική για το αυξημένο κόστος παραγωγής, τις ελλείψεις σε υποδομές και επιστημονικό...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Αν ο εμβολιασμός ήταν πράγματι «σταθερή και προσωπική θέση» του Περιφερειάρχη, γιατί δεν επιβλήθηκε εγκαίρως ως αδιαπραγμάτευτη στρατηγική πριν χαθούν 522.000 ζώα;

2. Πόση αξία έχουν οι διακηρύξεις περί «στήριξης μέχρι τέλους» όταν ο στρατηγικός σχεδιασμός, το επιστημονικό προσωπικό και οι υποδομές εξακολουθούν να απουσιάζουν στην πράξη;

3. Όταν οι πολιτικές θέσεις αναθεωρούνται εκ των υστέρων και παρουσιάζονται ως διαχρονική συνέπεια, ποιος τελικά αναλαμβάνει την ευθύνη για το κόστος και τις συνέπειες της καθυστέρησης;

designed & hosted by
32bit Creative Studio