Οικονομία

Αυξημένες κατά 5,4% οι δαπάνες κοινωνικής προστασίας το 2023, κυρίως λόγω συντάξεων - Έντονη μείωση για οικογένεια και στέγαση

Αυξημένες κατά 5,4% οι δαπάνες κοινωνικής προστασίας το 2023, κυρίως λόγω συντάξεων - Έντονη μείωση για οικογένεια και στέγαση

Αυξητικέςτάσεις παρουσίασαν οιδαπάνες κοινωνικής προστασίας το 2023, κυρίως λόγω της αύξησης στις σχετικές για παροχές γήρατος, ενώ ήταν έντονα μειωμένες οι δαπάνες παροχών για την οικογένεια και τη στέγαση και κατακόρυφα μειωμένες εκείνες γιατον κοινωνικό αποκλεισμό.

Αυξητικέςτάσεις παρουσίασαν οιδαπάνες κοινωνικής προστασίας το 2023, κυρίως λόγω της αύξησης στις σχετικές για παροχές γήρατος, ενώ ήταν έντονα μειωμένες οι δαπάνες παροχών για την οικογένεια και τη στέγαση και κατακόρυφα μειωμένες εκείνες γιατον κοινωνικό αποκλεισμό.

Σύμφωνα με τη μεθοδολογία της έρευνας, οι δαπάνες κοινωνικής προστασίας κατανέμονται στις εξής οκτώ (8) λειτουργίες: ασθένεια, αναπηρία, γήρας, επιζώντες/χηρεία, οικογένεια/τέκνα, ανεργία, στέγαση και κοινωνικός αποκλεισμός.

Συνολικά, οι δαπάνες κοινωνικής προστασίας για το έτος 2023 ανήλθαν σε 52.372,59 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,4% σε σχέση με το 2022.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των δαπανών αφορά σε δαπάνες για παροχές γήρατος, οι οποίες για το έτος 2023 αποτελούσαν το 52,2% των συνολικών δαπανών κοινωνικής προστασίας και παρουσίασαν αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2022.

Ακολουθούν, κατά φθίνουσα σειρά, οι δαπάνες για παροχές ασθένειας, οι οποίες για το έτος 2023 αποτελούσαν το 23,1% των συνολικών δαπανών, αυξημένες κατά 6,3% σε σχέση με το 2022 και οι δαπάνες για παροχές σε επιζώντες/χηρεία, οι οποίες αποτελούσαν το 10,1%, αυξημένες κατά 7,3% σε σχέση με το 2022.

Η μεγαλύτερη αύξηση αφορούσε τις δαπάνες σχετικά με την ανεργία που ήταν ενισχυμένες κατά 14,8%.

Αντίθετα, οι δαπάνες στην κατηγορία οικογένεια/τέκνα ήταν μειωμένες κατά 8,4%, στη στέγαση κατά 5,4% και αναφορικά με τον κοινωνικό αποκλεισμό κατέγραψαν ισχυρή μείωση κατά 16,6%.

Το 2023 τα έσοδα για την κοινωνική προστασία ανήλθαν σε 55.446,35 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,7% σε σχέση με το 2022, εκ των οποίων το 47,32% προήλθε από ασφαλιστικές εισφορές (εργοδοτών και ασφαλισμένων) ενώ το 46,67% προήλθε από συνεισφορές του Κράτους.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία προκύπτουν σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ολοκληρωμένων Στατιστικών Κοινωνικής Προστασίας (ESSPROS-European System of Integrated Social Protection Statistics-Core System). Το ESSPROS αποτελεί ένα μεθοδολογικό πλαίσιο με βάση κοινά πρότυπα, ορισμούς, ταξινομήσεις και κανόνες λογιστικής που χρησιμοποιείται για την κατάρτιση συγκρίσιμων στατιστικών εντός της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.

Οι δαπάνες κοινωνικής προστασίας καταγράφονται και παρουσιάζονται συγκεντρωτικά και αναλυτικά, ανά λειτουργία, σύμφωνα με τον Κανονισμό 458/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, ο οποίος διέπει την έρευνα ESSPROS.

* Δείτε αναλυτικά την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ δεξιά στη στήλη Σχετικά Αρχεία

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Όταν η ανικανότητα βαφτίζεται “στρατηγική” και η ολιγωρία ζητά χειροκρότημα … !
THINK TANK

1. Πώς δικαιολογεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας την καθυστέρησή της να λάβει ουσιαστικά μέτρα, όταν η εξάπλωση της ευλογιάς ήταν γνωστή μήνες πριν και οι κτηνοτρόφοι είχαν ήδη σημάνει συναγερμό;

2. Γιατί ο κ. Κουρέτας περιορίστηκε σε δημόσιες δηλώσεις και φωτογραφίες, αντί να οργανώσει εγκαίρως έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό ελέγχου, εμβολιασμού και βιοασφάλειας, ώστε να αποφευχθεί η καταστροφή;

3. Ποια ευθύνη αναλαμβάνει η Περιφερειακή Αρχή για την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία «παράνομων» εμβολίων, που προέκυψε εξαιτίας της απουσίας επίσημης λύσης και έγκαιρης κρατικής παρέμβασης;

designed & hosted by
32bit Creative Studio