Ολο και περισσότερο στρέφονται στη βιώσιμη και κυκλική μόδα οι Ελληνες, καθώς παρατηρείται σημαντική αύξηση στις αγορές από δεύτερο χέρι σε όλες τις γενιές.Αυτό προκύπτει από ανάλυση της Revolut σχετικά με τις δαπάνες σε δημοφιλείς πλατφόρμες μεταπώλησης, όπως Vinted, eBay και
Ολο και περισσότερο στρέφονται στη βιώσιμη και κυκλική μόδα οι Ελληνες, καθώς παρατηρείται σημαντική αύξηση στις αγορές από δεύτερο χέρι σε όλες τις γενιές.
Αυτό προκύπτει από ανάλυση της Revolut σχετικά με τις δαπάνες σε δημοφιλείς πλατφόρμες μεταπώλησης, όπως Vinted, eBay και Vendora, δείχνει ότι, ενώ η μεγαλύτερη δυναμική προέρχεται, όπως είναι αναμενόμενο, από τους νεότερους καταναλωτές, οι μεγαλύτερες ηλικίες αγκαλιάζουν την τάση με εντυπωσιακό ρυθμό.
Παράλληλα, αν και η παραδοσιακή μόδα εξακολουθεί να κυριαρχεί σε συνολικό όγκο συναλλαγών και δαπανών, οι αγορές από δεύτερο χέρι αυξάνονται σημαντικά στην Ελλάδα τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Η Gen Z δείχνει τον δρόμο, αλλά οι μεγαλύτερες ηλικίες ακολουθούν
Στην ηλικιακή ομάδα τηςGen Z (1824 ετών), οι συναλλαγές σε πλατφόρμες μεταπώλησης αυξήθηκαν πάνω από372%συγκριτικά με πέρυσι, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που δείχνει ότιαπό το 2021 οι αριθμοί διπλασιάζονται χρόνο με τον χρόνο.
Ωστόσο,δεν είναι μόνο οι νεότεροιπου οδηγούν την αλλαγή. Τα δεδομένα της Revolut δείχνουν ότι και οικαταναλωτές ηλικίας 3564 ετώνέχουν υιοθετήσει ένανπιο βιώσιμο τρόπο αγορών, με τις συνολικές αγορές ειδών από δεύτερο χέρι να έχουντριπλασιαστείσε σχέση με το 2024. Πιο συγκεκριμένα, στην ηλικιακή ομάδα5564 ετώνσημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση στις αγορές μεταχειρισμένων ειδών, με το ποσοστό να αγγίζει το132%σε ετήσια βάση.
Αντίθετα, στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες οι δαπάνες για παραδοσιακή μόδα φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί, με μέση αύξηση μόλις18%μεταξύ των καταναλωτών3564 ετώντο 2024. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ομάδα6574 ετών, όπου οι δαπάνες για παραδοσιακή μόδα αυξήθηκαν μόλις5%, ενώ οι αγορές από δεύτερο χέρι σημείωσαν άνοδο69%. Παρατηρείται μια σαφής τάσηαλλαγής στην καταναλωτική συμπεριφοράμεταξύ τωνbaby boomers.
Το Vinted οδηγεί την επανάσταση της μεταπώλησης στην Ελλάδα
Όσον αφορά στις πλατφόρμες μεταπώλησης, τοVintedέχει πλέον καθιερωθεί ως ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, με τον αριθμό των συναλλαγών και το συνολικό ύψος δαπανών να έχουν αυξηθεί πάνω από700%από το 2021.
ΤοVendoraσημείωσε επίσης αξιοσημείωτη δυναμική, με80%αύξηση στις συναλλαγές συγκριτικά με το 2024.
ΤοeBay, που είναι ήδη εδραιωμένο στην ελληνική αγορά, διατήρησε σταθερά επίπεδα δραστηριότητας χωρίς μεγάλες αυξήσεις, παραμένοντας ωστόσο ηδεύτερη πιο δημοφιλής πλατφόρμα μεταπώλησηςστην Ελλάδα όσον αφορά στον όγκο δαπανών.
ΤοVintedφαίνεται να είναι η αγαπημένη επιλογή των νέων μεταξύ1824 ετών, με τη συνολική αξία των συναλλαγών να έχει αυξηθεί περισσότερο απόέξι φορέςσε ετήσια βάση. Οικαταναλωτές 4564 ετώνακολουθούν την τάση, με τις συναλλαγές τους να έχουν αυξηθεί πάνω απόδέκα φορές, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση με τηνκυκλική μόδακαι τιςψηφιακές πλατφόρμες μεταπώλησης.
ΤοVendora, από την άλλη, μπορεί να μην έχει γνωρίσει την εκρηκτική ανάπτυξη του Vinted, αλλάκερδίζει σταθερά έδαφοςστις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Οι καταναλωτές ηλικίας4564 ετών από τους νεότερους baby boomers έως την Generation Xαύξησαν τις αγορές τους κατά 74%σε σχέση με πέρυσι, αποδεικνύοντας ότι ηκυκλική μόδα δεν είναι μόνο τάση της Gen Z.
Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι ηκυκλική μόδαδεν αποτελεί πλέον μιατάση των νέων, αλλά έχει εξελιχθεί σεαναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής κουλτούραςστην Ελλάδα, δήλωσε οIgnacio Zunzunegui,Επικεφαλής Ανάπτυξης της Revolut για τη Νότια Ευρώπη.Από τους νεότερους λάτρεις της μόδας έως τους μεγαλύτερους καταναλωτές που ανακαλύπτουν την αξία της μεταπώλησης, οι άνθρωποι αποδεικνύουν πως ηβιωσιμότητα και το στυλ μπορούν πραγματικά να συνυπάρχουν.
Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

