Οικονομία

Μόδα: Και οι Boomers στο παιχνίδι των αγορών από δεύτερο χέρι

Μόδα: Και οι Boomers στο παιχνίδι των αγορών από δεύτερο χέρι

Ολο και περισσότερο στρέφονται στη βιώσιμη και κυκλική μόδα οι Ελληνες, καθώς παρατηρείται σημαντική αύξηση στις αγορές από δεύτερο χέρι σε όλες τις γενιές.Αυτό προκύπτει από ανάλυση της Revolut σχετικά με τις δαπάνες σε δημοφιλείς πλατφόρμες μεταπώλησης, όπως Vinted, eBay και

Ολο και περισσότερο στρέφονται στη βιώσιμη και κυκλική μόδα οι Ελληνες, καθώς παρατηρείται σημαντική αύξηση στις αγορές από δεύτερο χέρι σε όλες τις γενιές.

Αυτό προκύπτει από ανάλυση της Revolut σχετικά με τις δαπάνες σε δημοφιλείς πλατφόρμες μεταπώλησης, όπως Vinted, eBay και Vendora, δείχνει ότι, ενώ η μεγαλύτερη δυναμική προέρχεται, όπως είναι αναμενόμενο, από τους νεότερους καταναλωτές, οι μεγαλύτερες ηλικίες αγκαλιάζουν την τάση με εντυπωσιακό ρυθμό.

Παράλληλα, αν και η παραδοσιακή μόδα εξακολουθεί να κυριαρχεί σε συνολικό όγκο συναλλαγών και δαπανών, οι αγορές από δεύτερο χέρι αυξάνονται σημαντικά στην Ελλάδα τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Η Gen Z δείχνει τον δρόμο, αλλά οι μεγαλύτερες ηλικίες ακολουθούν

Στην ηλικιακή ομάδα τηςGen Z (1824 ετών), οι συναλλαγές σε πλατφόρμες μεταπώλησης αυξήθηκαν πάνω από372%συγκριτικά με πέρυσι, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που δείχνει ότιαπό το 2021 οι αριθμοί διπλασιάζονται χρόνο με τον χρόνο.

Ωστόσο,δεν είναι μόνο οι νεότεροιπου οδηγούν την αλλαγή. Τα δεδομένα της Revolut δείχνουν ότι και οικαταναλωτές ηλικίας 3564 ετώνέχουν υιοθετήσει ένανπιο βιώσιμο τρόπο αγορών, με τις συνολικές αγορές ειδών από δεύτερο χέρι να έχουντριπλασιαστείσε σχέση με το 2024. Πιο συγκεκριμένα, στην ηλικιακή ομάδα5564 ετώνσημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση στις αγορές μεταχειρισμένων ειδών, με το ποσοστό να αγγίζει το132%σε ετήσια βάση.

Αντίθετα, στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες οι δαπάνες για παραδοσιακή μόδα φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί, με μέση αύξηση μόλις18%μεταξύ των καταναλωτών3564 ετώντο 2024. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ομάδα6574 ετών, όπου οι δαπάνες για παραδοσιακή μόδα αυξήθηκαν μόλις5%, ενώ οι αγορές από δεύτερο χέρι σημείωσαν άνοδο69%. Παρατηρείται μια σαφής τάσηαλλαγής στην καταναλωτική συμπεριφοράμεταξύ τωνbaby boomers.

Το Vinted οδηγεί την επανάσταση της μεταπώλησης στην Ελλάδα

Όσον αφορά στις πλατφόρμες μεταπώλησης, τοVintedέχει πλέον καθιερωθεί ως ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, με τον αριθμό των συναλλαγών και το συνολικό ύψος δαπανών να έχουν αυξηθεί πάνω από700%από το 2021.

ΤοVendoraσημείωσε επίσης αξιοσημείωτη δυναμική, με80%αύξηση στις συναλλαγές συγκριτικά με το 2024.

ΤοeBay, που είναι ήδη εδραιωμένο στην ελληνική αγορά, διατήρησε σταθερά επίπεδα δραστηριότητας χωρίς μεγάλες αυξήσεις, παραμένοντας ωστόσο ηδεύτερη πιο δημοφιλής πλατφόρμα μεταπώλησηςστην Ελλάδα όσον αφορά στον όγκο δαπανών.

ΤοVintedφαίνεται να είναι η αγαπημένη επιλογή των νέων μεταξύ1824 ετών, με τη συνολική αξία των συναλλαγών να έχει αυξηθεί περισσότερο απόέξι φορέςσε ετήσια βάση. Οικαταναλωτές 4564 ετώνακολουθούν την τάση, με τις συναλλαγές τους να έχουν αυξηθεί πάνω απόδέκα φορές, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση με τηνκυκλική μόδακαι τιςψηφιακές πλατφόρμες μεταπώλησης.

ΤοVendora, από την άλλη, μπορεί να μην έχει γνωρίσει την εκρηκτική ανάπτυξη του Vinted, αλλάκερδίζει σταθερά έδαφοςστις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Οι καταναλωτές ηλικίας4564 ετών από τους νεότερους baby boomers έως την Generation Xαύξησαν τις αγορές τους κατά 74%σε σχέση με πέρυσι, αποδεικνύοντας ότι ηκυκλική μόδα δεν είναι μόνο τάση της Gen Z.

Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι ηκυκλική μόδαδεν αποτελεί πλέον μιατάση των νέων, αλλά έχει εξελιχθεί σεαναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής κουλτούραςστην Ελλάδα, δήλωσε οIgnacio Zunzunegui,Επικεφαλής Ανάπτυξης της Revolut για τη Νότια Ευρώπη.Από τους νεότερους λάτρεις της μόδας έως τους μεγαλύτερους καταναλωτές που ανακαλύπτουν την αξία της μεταπώλησης, οι άνθρωποι αποδεικνύουν πως ηβιωσιμότητα και το στυλ μπορούν πραγματικά να συνυπάρχουν.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio