Οικονομία

Εurostat: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στη μείωση του χρέους

Εurostat: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στη μείωση του χρέους

Σε 88,2% διαμορφώθηκε στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025, ο λόγος του ακαθάριστου χρέους της γενικής κυβέρνησης προς το ΑΕΠ στη ζώνη του ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με 87,7% στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025. Στην ΕΕ , ο λόγος αυξήθηκε επίσης από 81,5% σε 81,9%.Σύμφωνα

Σε 88,2% διαμορφώθηκε στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025, ο λόγος του ακαθάριστου χρέους της γενικής κυβέρνησης προς το ΑΕΠ στη ζώνη του ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με 87,7% στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025. Στην ΕΕ , ο λόγος αυξήθηκε επίσης από 81,5% σε 81,9%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο λόγος του δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ αυξήθηκε τόσο στη ζώνη του ευρώ (από 87,7% σε 88,2%) όσο και στην ΕΕ (από 81,2% σε 81,9%).

Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025, το χρέος της γενικής κυβέρνησης αποτελούνταν από 84,2% χρεόγραφα στη ζώνη του ευρώ και 83,7% στην ΕΕ , 13,2% δάνεια στη ζώνη του ευρώ και 13,8% στην ΕΕ και 2,5% μετρητά και καταθέσεις τόσο στη ζώνη του ευρώ όσο και στην ΕΕ .

Λόγω της συμμετοχής των κυβερνήσεων των κρατών μελών της ΕΕ στη χορήγηση δανείων σε ορισμένα κράτη μέλη, δημοσιεύονται επίσης τριμηνιαία στοιχεία για τον διακυβερνητικό δανεισμό (ΔΔ). Ο ΔΔ ως ποσοστό του ΑΕΠ στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025 ανερχόταν σε 1,4% στη ζώνη του ευρώ και σε 1,2% στην ΕΕ .

Αυτά τα στοιχεία δημοσιεύονται από την Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

Δημόσιο χρέος στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025 ανά κράτος μέλος

Οι υψηλότεροι λόγοι δημόσιου χρέους προς ΑΕΠ στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025 καταγράφηκαν στην Ελλάδα (151,2%), την Ιταλία (138,3%), τη Γαλλία (115,8%), το Βέλγιο (106,2%) και την Ισπανία (103,4%), ενώ οι χαμηλότεροι λόγοι καταγράφηκαν στην Εσθονία (23,2%), το Λουξεμβούργο (25,1%), τη Βουλγαρία (26,3%) και τη Δανία (29,7%).

Σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2025, δεκαπέντε κράτη μέλη κατέγραψαν αύξηση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025 και δώδεκα κατέγραψαν μείωση. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις του λόγου παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (+4,3 ποσοστιαίες μονάδες ποσοστιαίες μονάδες), τη Λετονία (+2,7 ποσοστιαίες μονάδες), τη Βουλγαρία (+2,6 ποσοστιαίες μονάδες), την Πορτογαλία (+1,8 ποσοστιαίες μονάδες), τη Γαλλία (+1,7 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Ρουμανία (+1,4 ποσοστιαίες μονάδες). Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στη Λιθουανία (-1,4 ποσοστιαίες μονάδες), την Ιρλανδία (-1,2 ποσοστιαίες μονάδες), την Ελλάδα και το Λουξεμβούργο (και οι δύο -1,1 ποσοστιαία μονάδα).

Πρωταθλήτρια η Ελλάδα

Σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, δεκαέξι κράτη μέλη κατέγραψαν αύξηση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2025 και έντεκα κράτη μέλη κατέγραψαν μείωση. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις του λόγου καταγράφηκαν στη Φινλανδία (+7,8 ποσοστιαίες μονάδες), την Πολωνία (+6,1 ποσοστιαία μονάδα), τη Ρουμανία (+5,8 ποσοστιαίες μονάδες), τη Βουλγαρία (+4,3 ποσοστιαίες μονάδες), τη Γαλλία (+3,5 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβακία (+2,7 ποσοστιαίες μονάδες), την Ιταλία (+2,3 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Λετονία (+2,0 ποσοστιαίες μονάδες). Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στην Ελλάδα (-8,9 ποσοστιαίες μονάδες), την Ιρλανδία (-7,2 ποσοστιαίες μονάδες), την Κύπρο (-6,5 ποσοστιαίες μονάδες), τη Δανία (-3,5 ποσοστιαίες μονάδες) και την Πορτογαλία (-2,3 ποσοστιαίες μονάδες).

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio