Οικονομία

Πιερρακάκης: Η ψηφιοποίηση καταλύτης για την ανάπτυξη και τη διαφάνεια

Πιερρακάκης: Η ψηφιοποίηση καταλύτης για την ανάπτυξη και τη διαφάνεια

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, προσκλήθηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να συμμετάσχει ως ομιλητής σε υψηλού επιπέδου πάνελ με θέμα Στρατηγικές για το Μέλλον: Ψηφιοποίηση της Οικονομίας και Τεχνητή Νοημοσύνη, προκειμένου να

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, προσκλήθηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να συμμετάσχει ως ομιλητής σε υψηλού επιπέδου πάνελ με θέμα Στρατηγικές για το Μέλλον: Ψηφιοποίηση της Οικονομίας και Τεχνητή Νοημοσύνη, προκειμένου να παρουσιάσει τη μεταρρυθμιστική εμπειρία της Ελλάδας στην ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης και του φορολογικού συστήματος.

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Οικονομικών της Εσθονίας Jurgen Ligi και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Λιβάνου Kamal Shehadi, με συντονίστρια την Ela Dabla-Norris, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Τμήματος Δημοσιονομικών Υποθέσεων του ΔΝΤ.

Ο κ. Πιερρακάκης, παρουσιάζοντας το ελληνικό μοντέλο ψηφιακής μεταρρύθμισης, τόνισε ότι η ψηφιοποίηση του φορολογικού συστήματος έχει αποδειχθεί το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για την πάταξη της φοροδιαφυγής και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος.

Πριν από δέκα χρόνια, ο τίτλος στη χώρα μας ήταν ότι η φοροδιαφυγή είναι παντού. Σήμερα η Ελλάδα παρουσιάζει πλεονάσματα, το δημόσιο χρέος μειώνεται και η φοροδιαφυγή έχει περιοριστεί σημαντικά. Όταν η ψηφιακή πολιτική εφαρμόζεται σωστά, δημιουργεί μια ισχυρή θετική δύναμη για την οικονομία και την κοινωνία, υπογράμμισε.

Ο Υπουργός επισήμανε ότι η πρόοδος αυτή δεν αφορά μόνο την οικονομική αποτελεσματικότητα, αλλά αλλάζει ριζικά τη σχέση των πολιτών με το κράτος.

Η εξάλειψη της περιττής γραφειοκρατίας λειτουργεί ως καταλύτης για την ανάπτυξη και την εμπιστοσύνη. Οι πολίτες δεν περιμένουν απλώς στρατηγικές περιμένουν αποτελέσματα, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η ψηφιακή μετάβαση ως ευρωπαϊκή πρόκληση και ευκαιρία

Ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι η ελληνική εμπειρία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό όραμα για την ψηφιακή ενοποίηση, που θα επιτρέπει τη διασύνδεση των δημόσιων υπηρεσιών όλων των κρατών-μελών.

Ο στόχος δεν είναι να έχουμε 27 αποτελεσματικές αγορές στην Ευρώπη, αλλά μία ενιαία και αποδοτική αγορά. Πρέπει να γίνουμε ουσιαστικά Εσθονία σε όλη την Ευρώπη, με πλήρως διαλειτουργικές δημόσιες υπηρεσίες από τα φορολογικά και τα τελωνεία έως τα συνταξιοδοτικά και τα κοινωνικά συστήματα.

Τόνισε ακόμη ότι η ευρωπαϊκή ενοποίηση στην ψηφιακή διακυβέρνηση είναι προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα της ΕΕ στο διεθνές περιβάλλον.

Η επιτυχία θα μετρηθεί από το πόσο συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός πραγματικά ενιαίου ευρωπαϊκού ψηφιακού χώρου, όπου οι πολίτες θα μπορούν να εργάζονται, να ασφαλίζονται και να μετακινούνται ελεύθερα, έχοντας πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες σε όποια χώρα κι αν βρίσκονται.

Κλείνοντας την, ο Υπουργός επεσήμανε ότι τα πολιτικά συστήματα της Ευρώπης πρέπει να αποκτήσουν την ταχύτητα και την ευελιξία της τεχνολογικής προόδου. Πρέπει να αφήσουμε πίσω το θεσμικό λογισμικό του προηγούμενου αιώνα και να κινηθούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, ή τουλάχιστον όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Αυτός είναι ο στόχος.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio