Οικονομία

Υπουργείο Οικονομικών: Γιατί αλλάζει το πλαίσιο για τις δημόσιες προτάσεις και τις διαγραφές μετοχών

Υπουργείο Οικονομικών: Γιατί αλλάζει το πλαίσιο για τις δημόσιες προτάσεις και τις διαγραφές μετοχών

Την ανάγκη ευθυγράμμισης του ελληνικού πλαισίου με τις διεθνείς πρακτικές και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπηρετεί η νομοθετική παρέμβαση για τη λειτουργία της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς. Αυτό αναφέρουν στον ΟΤ πηγές του Υπουργείου Οικονομικών, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς που

Την ανάγκη ευθυγράμμισης του ελληνικού πλαισίου με τις διεθνείς πρακτικές και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπηρετεί η νομοθετική παρέμβαση για τη λειτουργία της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς. Αυτό αναφέρουν στον ΟΤ πηγές του Υπουργείου Οικονομικών, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς που κυκλοφόρησαν στην αγορά πως πρόκειται για φωτογραφική διάταξη που στοχεύει στη διευκόλυνση εξαγοράς της EXAE από την Euronext.

Η μεταφορά διαπραγμάτευσης σε άλλο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο προσθέτουν, δεν σημαίνει έξοδο από το ΧΑ

Η παρέμβαση, σημειώνουν, εντάσσεται και στον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την μεγαλύτερη ενοποίηση των κεφαλαιαγορών, μέσα από διασυνοριακές συγχωνεύσεις και εξαγορές. Κάτι που έχει επισημάνει και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης στις διάφορες δημόσιες τοποθετήσεις του σε ευρωπαϊκά όργανα, όπως το ECOFIN, κάνοντας αναφορές στην Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων.

Η μεταφορά διαπραγμάτευσης δεν σημαίνει έξοδο

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως η χαλάρωση των όρων για τις δημόσιες προτάσεις δεν ταυτίζεται με την έξοδο εταιρειών από το Χρηματιστήριο, αφού η συγκεκριμένη δυνατότητα παρέχεται μόνο εάν υπάρχει παρουσία σε άλλο χρηματιστήριο. Η δυνατότητα του squeeze out, υπογραμμίζουν, μπορεί να αξιοποιηθεί μόνο εφόσον οι μετοχές συνεχίσουν να διαπραγματεύονται σε άλλο οργανωμένο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο. Η μεταφορά διαπραγμάτευσης σε άλλο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο προσθέτουν, δεν σημαίνει έξοδο από το ΧΑ.

Επιστροφή στην προ ΣΥΡΙΖΑ εποχή

Υπογραμμίζουν δε πως η τροπολογία απλά επαναφέρει το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε πριν το 2014, έως ότου αλλάξει με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας.

Παρόμοια ευελιξία δίδεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Ιταλία, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ίση μεταχείριση όλων των μετόχων της εταιρείας

Παρόμοιο πλαίσιο σε Ιταλία, Γαλλία και Ολλανδία

Όσον αφορά στην ευελιξία που παρέχεται για την προσαρμογή της δημόσιας πρότασης έως και λίγες ημέρες πριν την οριστικοποίησή της, ξεκαθαρίζουν πως παρόμοια ευελιξία δίδεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Ιταλία, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ίση μεταχείριση όλων των μετόχων της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση με τροπολογία που κατέθεσε επιδιώκει την αλλαγή σε δύο κομβικά νομοθετικά πλαίσια που διέπουν τη λειτουργία της ελληνικής κεφαλαιαγοράς: πρώτον τους όρους των δημόσιων προτάσεων και δεύτερον το καθεστώς εθελοντικής διαγραφής μετοχών από το χρηματιστήριο. Η ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2025, και εγκρίθηκε από τη Βουλή την Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Αίτημα για θέσπιση

Ο Πολιτιστικός Περιβαλλοντικός Σύλλογος Οι Δύο Αλέξανδροι κατέθεσε προς το Δημοτικό Συμβούλιο Σκιάθου πρόταση για τη θέσπιση Δημοτικού Επιδόματος Γέννησης, με στόχο την ενίσχυση των μόνιμων κατοίκων του νησιού και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio