Οικονομία

Η ακριβότερη αμόλυβδη από το ξέσπασμα του πολέμου

Η ακριβότερη αμόλυβδη από το ξέσπασμα του πολέμου

Στην εβδομάδα που ξεκινάει, οι οδηγοί θα έρθουν αντιμέτωποι με την ακριβότερη αμόλυβδη που έχουν δει σε αντλία από το ξέσπασμα του πολέμου στη Μέση Ανατολή και θα πληρώσουν ποσά ανάλογα με αυτά που κατέβαλαν τον Μάιο του 2022 κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία.

Ενώ αναμένεται και νέα άνοδος στις τιμές χονδρικής, αυτές εκτοξεύτηκαν τις προηγούμενες ημέρες στα υψηλότερα επίπεδα από τις αρχές Μαρτίου οπότε και έκλεισαν τα Στενά του Ορμούζ. Με την τιμή χονδρικής να προσεγγίζει τα 1,6 ευρώ ανά λίτρο, η λιανική θα φτάσει πολύ σύντομα στα 2,1 ευρώ. Έτσι, το "χτύπημα" και στον δείκτη τιμών καταναλωτή θα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο καθώς η απόσταση από τις αντίστοιχες περυσινές τιμές -και σε επίπεδο χονδρικής και σε επίπεδο λιανικής- γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη.

Σε αυτή τη φάση του πολέμου, το βάρος πέφτει ξεκάθαρα στην αμόλυβδη. Ενώ στις πρώτες εβδομάδες καταγραφόταν ταχεία αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης -κάτι που οδήγησε τελικώς και στην οριζόντια επιδότηση των 20 λεπτών ανά λίτρο για να συγκρατηθεί η τιμή του κάτω από τα 2 ευρώ- τώρα έχει μπει στο πληθωριστικό στόχαστρο η αμόλυβδη.

To καύσιμο που χρησιμοποιούν περισσότερο τα νοικοκυριά -το πετρέλαιο κίνησης παρουσιάζει μεγαλύτερες καταναλώσεις στην Ελλάδα αλλά αυτό οφείλεται στο ότι χρησιμοποιείται περισσότερο από επαγγελματίες- πωλείται αυτή τη στιγμή σε τιμές περίπου 20-22% υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες περυσινές. Στο πετρέλαιο κίνησης, παρά την οριζόντια επιδότηση των 20 λεπτών ανά λίτρο, το ποσοστό κυμαίνεται στο 27% ενώ η κατάσταση έχει ξεφύγει στο υγραέριο κίνησης με ποσοστό αύξησης 40,7%.

Τα πολύ υψηλά ποσοστά θα αποτυπωθούν την επόμενη εβδομάδα στα αναλυτικά στοιχεία του πληθωρισμού του Απριλίου και αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση σε διεθνές επίπεδο, θα "χτυπήσουν" και τον πληθωρισμό του Μαίου καθώς ο μήνας ξεκινά άσχημα για τους καταναλωτές.

Πέρυσι, η αμόλυβδη κόστιζε στις αρχές Μαίου 1,71 ευρώ το λίτρο. Αν αυτή την εβδομάδα φτάσουμε -που είναι και το πιθανότερο- στα 2,1 ευρώ, θα μιλάμε για διαφορά 40 λεπτών ανά λίτρο, ή περίπου 20 ευρώ επιβάρυνση στο γέμισμα των 50 λίτρων. Στο νοικοκυριό που καταναλώνει 100 με 120 λίτρα τον μήνα, η επιβάρυνση φτάνει να εξαφανίζει όλη την αύξηση δύο κατώτατων μισθών (περίπου 28 ευρώ καθαρά ανά μήνα) η οποία και δόθηκε για πρώτη φορά στο τέλος Απριλίου.

Πηγή: TheTOC

Πηγή: capital.gr

Θεσσαλία

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά αφιερωμένη στη γέννηση της δημοκρατίας διοργανώνουν την Τετάρτη 1 Ιουλίου, στις 8.30 το βράδυ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, το Σωματείο «Φίλοι του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου» και το CineDoc, καθώς στον κήπο του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου θα προβληθεί, με ελεύθερη είσοδο, το ντοκιμαντέρ «Το Λίκνο της Δημοκρατίας», σε σκηνοθεσία της Florence Tran.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;