Οικονομία

Ελλάδα και άλλοι 11 της ΕΕ πιέζουν για περισσότερα χρήματα στην πράσινη μετάβαση - "Να στηριχθούν οι φτωχότερες χώρες"

Ελλάδα και άλλοι 11 της ΕΕ πιέζουν για περισσότερα χρήματα στην πράσινη μετάβαση - "Να στηριχθούν οι φτωχότερες χώρες"

Δώδεκα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ζητούν την ενίσχυση του Ταμείου Εκσυγχρονισμού (Modernization Fund), το οποίο χρηματοδοτείται από τα έσοδα της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα και στηρίζει τις λιγότερο εύπορες χώρες στην ενεργειακή τους μετάβαση.

Με κοινή επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι χώρες καλούν τις Βρυξέλλες να αυξήσουν τη χρηματοδότηση του Ταμείου μετά το 2030, στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS). Η Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει τις προτάσεις της για τη μεταρρύθμιση του συστήματος στις 15 Ιουλίου.

Την πρωτοβουλία συνυπογράφουν, εκτός από την Ελλάδα, η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Κροατία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Εσθονία, η Λιθουανία, η Ρουμανία, η Σλοβακία και η Σλοβενία.

Στην επιστολή τους, οι χώρες επισημαίνουν ότι η αβεβαιότητα που προκαλούν οι αυξημένοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι καθιστά ακόμη πιο αναγκαία την ύπαρξη σταθερών και προβλέψιμων χρηματοδοτικών εργαλείων για την επιτυχή υλοποίηση της ενεργειακής μετάβασης στην Ευρώπη.

Η συζήτηση για το μέλλον του EU ETS βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής ατζέντας, καθώς η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει αναζωπυρώσει τις ανησυχίες για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας, ενώ αρκετές κυβερνήσεις εκφράζουν προβληματισμό για τον αντίκτυπο της τιμολόγησης των εκπομπών άνθρακα στο ενεργειακό κόστος.

Η αναθεώρηση του συστήματος αναμένεται να προσαρμόσει την αγορά άνθρακα στον νέο κλιματικό στόχο της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 90% έως το 2040 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

Το Ταμείο Εκσυγχρονισμού χρηματοδοτείται από τα έσοδα της αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών και έχει ως στόχο τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρότερες μορφές ενέργειας και έργα ενεργειακής αποδοτικότητας στις χώρες με χαμηλότερο εισόδημα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα συνολικά έσοδά του για την περίοδο 2021-2030 θα μπορούσαν να φθάσουν τα 57 δισ. ευρώ, με βάση μέση τιμή άνθρακα 75 ευρώ ανά τόνο.

Τη Δευτέρα, τα συμβόλαια αναφοράς στην ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα διαπραγματεύονταν κοντά στα 80 ευρώ ανά τόνο.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;