Πολιτισμός

Θεσσαλονίκη: Oι Black Fridays επιστρέφουν στο Ολύμπιον με το αριστουργηματικό Carrie του Μπράιαν Ντε Πάλμα

Θεσσαλονίκη: Oι Black Fridays επιστρέφουν στο Ολύμπιον με το αριστουργηματικό Carrie του Μπράιαν Ντε Πάλμα

H απόλυτα επιτυχημένη ενότητα προβολών Black Fridays, που δίνει την ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει στη μεγάλη οθόνη μεταμεσονύκτια διαμάντια από τα είδη του καλτ και του τρόμου, κάνει πρεμιέρα για τη φετινή σεζόν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου (23:00), στο Ολύμπιον, με το

H απόλυτα επιτυχημένη ενότητα προβολών Black Fridays, που δίνει την ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει στη μεγάλη οθόνη μεταμεσονύκτια διαμάντια από τα είδη του καλτ και του τρόμου, κάνει πρεμιέρα για τη φετινή σεζόν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου (23:00), στο Ολύμπιον, με το αριστουργηματικό Carrie (1976) του Μπράιαν Ντε Πάλμα.

Πηγή βαθιάς επιρροής για τη horror κληρονομιά του παγκόσμιου σινεμά, αλλά και σημείο αναφοράς για την ποπ κουλτούρα που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή, το Carrie (1976) κατέγραψε πολύ επιτυχημένη εισπρακτική πορεία, αποφέροντας σχεδόν εικοσαπλάσια κέρδη από τον πενιχρό για τα δεδομένα της United Artists  προϋπολογισμό του, και εκτόξευσε την καριέρα του Μπράιαν Ντε Πάλμα, ενώ οι δύο βασικές πρωταγωνίστριές του, η Σίσι Σπέισεκ και η Πάιπερ Λόρι, είδαν τις σαρωτικές ερμηνείες τους να ανταμείβονται με οσκαρικές υποψηφιότητες. Παράλληλα, αποτέλεσε την εκκίνηση του Carrie franchise, που μετράει έως τώρα ένα sequel, ένα remake, μια τηλεταινία, ένα μιούζικαλ και πολλές θεατρικές παραγωγές, ενώ πλέον φιγουράρει σε όλες τις λίστες με τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών, αλλά και στην προσωπική δεκάδα του Κουέντιν Ταραντίνο.

Η γοητευτική ιστορία του Carrie ξεκινά πάντως λίγα χρόνια πριν την ταινία, όταν ένας νεαρός και παντελώς άγνωστος συγγραφέας ονόματι Στίβεν Κινγκ πάλευε να τελειώσει το πρώτο του μυθιστόρημα, με τη φιλοδοξία να το δημοσιεύσει σε συνέχειες στο λογοτεχνικό περιοδικό Cavalier. Απογοητευμένος από την έλλειψη ανταπόκρισης και πλημμυρισμένος από αμφιβολίες για την αξία του, ο μετέπειτα διάσημος και υπερπαραγωγικός δημιουργός ήταν έτοιμος να παρατήσει μια για πάντα το Carrie (και πιθανώς και τη συγγραφή γενικότερα).

Ευτυχώς, η σύζυγός του τον μετέπεισε, σώζοντας μάλιστα και τις πρώτες σελίδες του μυθιστορήματος, τις οποίες είχε πετάξει ο Κινγκ στα σκουπίδια. Τα υπόλοιπα, όπως είθισται να λέγεται είναι ιστορία. Το Carrie σηματοδότησε τη αρχή μιας εκθαμβωτικής συγγραφικής καριέρας, ενώ η κινηματογραφική μεταφορά του Ντε Πάλμα υπήρξε ο πρώτος τίτλος σε μια αδιανόητα μακροσκελή λίστα, η οποία συνεχίζει να μεγαλώνει και ήδη αριθμεί περισσότερες από 100 (!) παραγωγές στο σινεμά και στην τηλεόραση που έχουν βασιστεί στα έργα ή/και στο σύμπαν του Στίβεν Κινγκ.

Λειτουργώντας σε ένα πολυεπίπεδο αλληγορικό-εννοιολογικό ταμπλο, το κινηματογραφικό Carrie μπορεί να γίνει αντιληπτό ως μια παραβολή για το εφηβικό angst, την υφέρπουσα βία των αμερικανικών 70s, τη διαγενεαλογική ιδεολογική σύγκρουση σε μια αποπροσανατολισμένη κοινωνία, τη σεξουαλική καταπίεση μιας ολόκληρης γενιάς, αλλά και την αντικειμενοποίηση-υποτίμηση της γυναίκας από ένα σύστημα επιβολής και εξουσίας. Αξιοσημείωτος είναι και ο ιδιαίτερα ευρηματικός τρόπος με τον οποίο αξιοποιεί σεναριακά η ταινία το στοιχείο των υπερφυσικών δυνάμεων, οι οποίες εμφανίζονται όχι ουρανοκατέβατα αλλά σχεδόν ως λογική απόρροια του ανελέητου εκφοβισμού που βιώνει η κεντρική ηρωίδα.

Η Σίσι Σπέισεκ, σε έναν ρόλο καριέρας που κυνήγησε σχεδόν μανιασμένα (εμφανιζόμενη επίτηδες στην οντισιόν σε κατάσταση πλήρους αποσύνθεσης), μας χάρισε την πιο σκοτεινή απεικόνιση ενός γλυκανάλατου συμβόλου του αμερικανικού θυμικού, της βασίλισσας του σχολικού χορού, με τελικό προορισμό ένα οργιώδες φινάλε, που δεν γίνεται ακριβώς να αποδοθεί με λόγια: μια ντελιριακή έκρηξη χρωμάτων, μοντάζ και σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας, που σε βυθίζει σε μια κόλαση θυμού, οργής και εκδίκησης.

Carrie / Κάρι, έκρηξη οργής

(ΗΠΑ, 1976)

Σκηνοθεσία: Μπράιαν Ντε Πάλμα / Brian De Palma. Σενάριο: Lawrence D. Cohen. Πρωταγωνιστούν: Sissy Spacek, Piper Laurie, William Katt, Amy Irving, Nancy Allen, John Travolta. Γλώσσα: Αγγλικά. Έγχρωμη, 98

Η Κάρι είναι μια εσωστρεφής και ντροπαλή μαθήτρια που βασανίζεται καθημερινά τόσο από τη θρησκόληπτη μητέρα της όσο και από το ακραίο μπούλινγκ που της ασκούν οι συμμαθητές της. Τη βραδιά σχολικού χορού, όταν πέφτει θύμα μιας νοσηρής φάρσας και βιώνει τον απόλυτο εξευτελισμό, αποφασίζει να χρησιμοποιήσει τις τηλεκινητικές της δυνάμεις για να πάρει μια εκδίκηση που ξεπερνά ακόμη και την πιο οργιώδη φαντασία. Αλησμόνητες οι ερμηνείες που παραδίδουν η Σίσι Σπέισεκ και η Λόρι Πάιπερ, οι οποίες βρέθηκαν αμφότερες υποψήφιες για Όσκαρ (Α και Β Γυναικείου Ρόλου, αντίστοιχα).

Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ: Παρασκευή 24/10 – 23:00

Οι αίθουσες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι μέλη του Europa Cinemas

www.ertnews.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Στις 8 Δεκεμβρίου η Περιφέρεια Θεσσαλίας εξέδωσε δελτίο Τύπου, στο οποίο ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας αναφέρει ότι η κακοκαιρία Byron δοκίμασε τα όρια του συστήματος αντιπλημμυρικής προστασίας, παρότι η Θεσσαλία άντεξε την πίεση. Τονίζει πως, εάν είχαν υλοποιηθεί εγκαίρως το φράγμα Ενιπέα και τα έργα ορεινής υδρονομίας, η περιοχή θα ήταν θωρακισμένη έως και κατά 80% έναντι πλημμυρικών φαινομένων. Επισημαίνει ακόμη ότι η Περιφέρεια παρενέβη με σχέδιο, ενίσχυσε αναχώματα και όρισε ζώνες...
THINK TANK

1. Πώς μπορεί ο περιφερειάρχης να μιλά για «αντοχή του συστήματος», όταν το ίδιο σύστημα – υπό τη δική του διοίκηση πλέον – συνεχίζει να αφήνει χωριά, καλλιέργειες και ολόκληρες κοινότητες εκτεθειμένες στις ίδιες επαναλαμβανόμενες καταστροφές;

2. Γιατί ο κ. Κουρέτας επιμένει σε παρουσιάσεις, στατιστικά και δορυφορικές απεικονίσεις, αντί να παρουσιάσει συγκεκριμένες ενέργειες, χρονοδιαγράμματα και ολοκληρωμένα έργα που υλοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες;

3. Πώς δικαιολογείται η επίκληση ευθυνών σε παλαιότερες διοικήσεις και κυβερνήσεις, όταν ο ίδιος δεν έχει παρουσιάσει μετρήσιμα αποτελέσματα ή ουσιαστικές παρεμβάσεις που να αποδεικνύουν ότι η σημερινή Περιφέρεια αλλάζει πραγματικά την κατάσταση;

designed & hosted by
32bit Creative Studio