Πολιτισμός

Ισχυρές υποψηφιότητες για το Βραβείο Κοινού στο Greek Film Expo

Ισχυρές υποψηφιότητες για το Βραβείο Κοινού στο Greek Film Expo

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Με ισχυρούς διεκδικητές για το Βραβείο Κοινού ολοκληρώθηκε το πρώτο Σαββατοκύριακο του New York Greek Film Expo της Ελληνικής Εταιρείας Κινηματογράφου Αμερικής, το οποίο άνοιξε στις 2 Οκτωβρίου με την ταινία Murphys Law. Η διοργάνωση συνεχίστηκε στις 3 Οκτωβρίου με την προβολή

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Με ισχυρούς διεκδικητές για το Βραβείο Κοινού ολοκληρώθηκε το πρώτο Σαββατοκύριακο του New York Greek Film Expo της Ελληνικής Εταιρείας Κινηματογράφου Αμερικής, το οποίο άνοιξε στις 2 Οκτωβρίου με την ταινία Murphys Law.

Η διοργάνωση συνεχίστηκε στις 3 Οκτωβρίου με την προβολή της βραβευμένης ταινίας Κρέας (Meat) του Δημήτρη Νάκου, ο οποίος συμμετείχε στη συζήτηση που ακολούθησε. Η ταινία διαδραματίζεται σε χωριό της ελληνικής επαρχίας, όπου ο Τάκης ετοιμάζει το άνοιγμα του νέου του κρεοπωλείου, την παραμονή όμως ο γιος του σκοτώνει έναν γείτονα για μια υπόθεση γης. Μοναδικός μάρτυρας είναι ο Χρήστος, ένας νεαρός Αλβανός που εργάζεται για την οικογένεια από παιδί. Ο Τάκης πρέπει να αποφασίσει ποιος θα αναλάβει την ευθύνη.

Ο Κώστας Νικούλης, που ενσαρκώνει τον Χρήστο, τιμήθηκε με το Βραβείο Α Ανδρικού Ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, ενώ η ταινία απέσπασε το Βραβείο Ελλήνων Κριτικών στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Berlin Greek Film Festival. Το Κρέας θα προβληθεί εκ νέου στις 8 Οκτωβρίου στο Barrymore Film Center, στο Fort Lee της Νέας Ιερσέης.

Στις 4 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η αμερικανική πρεμιέρα της Utopolis, μιας δραματικής ταινίας που πραγματεύεται τη μεταναστευτική προκατάληψη και τις κοινωνικές συγκρούσεις. Δύο φίλοι εκπροσωπούν αντίθετες απόψεις για τη μετανάστευση, όμως η βία και το μίσος θα οδηγήσουν σε μια δραματική σύγκρουση μέσα σε μία νύχτα. Ακολούθησε συζήτηση με τον ηθοποιό Ανδρέα Κωνσταντίνου και τον σκηνοθέτη Βλάντιμιρ Σούμποτιτς.

Η Utopolis προηγήθηκε της ταινίας μικρού μήκους Αγάπη, ενός χειροποίητου animation που αφηγείται τη δραματική πορεία ενός 13χρονου κοριτσιού και της οικογένειάς του στην Πορεία Θανάτου των Ποντίων το 1921.

Την ίδια ημέρα προβλήθηκε και η Αρκαδία, που απέσπασε τα φετινά βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Σεναρίου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Η ταινία, σκηνοθεσίας Γιώργου Ζώη, ακολουθεί την υπόθεση ενός θύματος τροχαίου σε απομονωμένο παραθαλάσσιο θέρετρο και σταδιακά αποκαλύπτει μια ιστορία απώλειας και συμφιλίωσης. Η Αρκαδία αποτελεί την επίσημη ελληνική υποψηφιότητα για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Μετά την προβολή ακολούθησε συζήτηση με τη βασική πρωταγωνίστρια Αγγελική Παπούλια και τον σκηνοθέτη.

Η Πρόεδρος της Hellenic Film Society, Maria Miles, και η παραγωγός ταινιών Eleni Alafouzos κατά τη διάρκεια της συζήτησης Q&A μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ Takis στη New York Greek Film Expo, στις 5 Οκτωβρίου. (Φωτογραφία: Eleni Sakellis/Εθνικός Κήρυκας)

Οι προβολές στο Μανχάταν ολοκληρώθηκαν στις 5 Οκτωβρίου με την πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ Takis, που αφηγείται τη συγκινητική ιστορία ενός πρώην ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου στην Κρήτη, ο οποίος αφιέρωσε τη ζωή του στη διάσωση αδέσποτων ζώων. Ξεκινώντας με λίγα εγκαταλελειμμένα σκυλιά, σήμερα φροντίζει περισσότερα από 400, εμπνέοντας παγκόσμια υποστήριξη και ευαισθητοποίηση για το πρόβλημα των αδέσποτων στην Ελλάδα. Στην παρουσίαση συμμετείχαν η πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κινηματογράφου Μαρία Μάιλς και η παραγωγός Ελένη Αλαφούζου.

Προβλήθηκε επίσης η μικρού μήκους ταινία Greenhouse του Γιώργου Γεωργακόπουλου, για έναν νεαρό Αλβανό μετανάστη που προσπαθεί να πετύχει το όνειρό του να γίνει επαγγελματίας ποδοσφαιριστής.

Ανάμεσα στις υπόλοιπες ταινίες ξεχώρισε και το Wishbone, όπου ο Γιάννης Καραμπάμπας, στο πρώτο του πρωταγωνιστικό φιλμικό ρόλο, εντυπωσιάζει ως φύλακας νοσοκομείου που εμπλέκεται σε ιατρική απάτη για να στηρίξει την οικογένειά του. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2024. Η προβολή συνδιοργανώθηκε με τον οργανισμό New York Women in Film & Television και συνοδεύτηκε από συζήτηση με τη σκηνοθέτιδα Πέννυ Παναγιωτοπούλου και τη σεναριογράφο Κάλλια Παπαδάκη.

Από αριστερά: η βραβευμένη σκηνοθέτις, σεναριογράφος, παραγωγός και μέλος του Δ.Σ. του NYWIFT, Luchina Fisher, η σκηνοθέτις και σεναριογράφος Penny Panayotopoulou και η σεναριογράφος Kallia Papadaki, μετά την προβολή της ταινίας Wishbone στο New York Greek Film Festival στις 5 Οκτωβρίου. (Φωτογραφία: Ελένη Σακέλλη- Εθνικός Κήρυκας)

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμη την ταινία Kyuka: Before Summers End, για έναν πατέρα που ταξιδεύει με τα δίδυμα παιδιά του στον Πόρο, με μυστική πρόθεση να τα φέρει σε επαφή με τη μητέρα τους που τα εγκατέλειψε όταν ήταν βρέφη.

Το New York Greek Film Expo συνεχίζεται στο Barrymore Film Center του Fort Lee, στις 7 και 8 Οκτωβρίου, και ολοκληρώνεται στις 10-12 Οκτωβρίου στο Museum of the Moving Image στην Αστόρια, με ένα αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Παντελή Βούλγαρη.

Περισσότερες πληροφορίες:hellenicfilmsociety.org.
Πηγή: Εθνικός Κήρυκας

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Ασκηση Πολιτικής

Η άσκηση της Πολιτικής Προστασίας με κωδική ονομασία ΤΗΘΥΣ 2025, με αντικείμενο την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων έλαβε χώρα σήμερα Πέμπτη το πρωί στο Διοικητήριο της Περιφέρειας

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio